Citat:
Ursprungligen postat av Sorcery
Kroppen vänjer sig vid den sömngivande effekten, tröttheten dagen efter kommer försvinna. Hur lång tid beror på, för mig var det bara några få veckor. När den gör det kommer du inte ha några problem att gå upp och jobba/skola kl 6 trots att du tagit Mirtazapin på kvällen. Viktuppgången kommer också avta, jag hade själv inga problem att gå ner 10+kg under tiden jag tog Mirtazapin. Visst gick jag upp i vikt i början, men då åt jag också allt jag såg, med lite damagecontrol behöver man inte gå upp betydligt i vikt. Många tappar även vikt spontant när dom slutar med medicinen.
Vad jag vill säga är att bieffekterna trötthet och viktuppgång är någonting som finns i början men det kommer att avta. Fungerar medicinen i övrigt? Om inte, byt.
Hej!
Du verkar ha fungerat bättre med medicinen, i mitt fall så var det kanske inte dåsigheten på dagenm som var det värsta utan de var ju att man ej kunde studera eller räkna, hjärnan fick inte ihop talen osv rätt. (Förutom ångesten och depressionen som är det som jag vill försöka komma längre ifrån med denna denna medicinens hjälp men det har den tyvärr ej hjälpt mig med)
Visst, damagecontrol men jag är fortfarande i det stadiet där jag ej är så stark och att man lätt käkar allt man kommer över och jag tyckte jag verkade se en viss tröst i att käka gott.
Doktorn kommer slå en pling idag där vi ska diskutera vidare vad som är lämpligast att göra..