• 1
  • 2
2011-09-17, 17:27
Medlem
Skulle gärna få lite förslag på NATTKLUBBAR (inte barhäng bara) i sthlm (runt stureplan, men även söder) som har gratis inträde alternativt gästlista som gäller en bit in på kvällen. Måste börja gå ut billigt och vill gärna prova lite nya ställen.

Önskemål:
Musikstil: "Radio", House, dubstep
Ålder: helst 20 plus, gärna 23 plus (men droppa 18årsklubbar ändå)

De jag känner till nu:
Pure nightclub
The bridge
Viperroom
Citera
2011-09-17, 17:34
Medlem
AcidMs avatar
Vad du än gör dra inte till The Bridge eller Viper room!

Ett tips är att kolla events på Facebook där man ofta kan skriva upp sig på gästlistan, annars klubbens hemsida. Du kan även maila nattklubbschefen, skriver du lite kort och trevligt skriver de nog gärna upp dig på listan.
Citera
2011-09-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcidM
Vad du än gör dra inte till The Bridge eller Viper room!

Ett tips är att kolla events på Facebook där man ofta kan skriva upp sig på gästlistan, annars klubbens hemsida. Du kan även maila nattklubbschefen, skriver du lite kort och trevligt skriver de nog gärna upp dig på listan.

Viperrom och the bridge är avverkade sedan några år tillbaka Det var mest för att ingen skulle dra upp dom igen.
Citera
2011-09-17, 18:47
Medlem
Lobby såg jag hade gästlista också!
Citera
2011-09-17, 19:33
Medlem
Ska du hamna på en gästlista så kom inte med dig själv och 4 killpolare... utan kom med lika många tjejer som killar eller fler tjejer än killar.
Citera
2011-09-18, 01:24
Medlem
serjisnebels avatar
Collage
Aveny
Entourage

Checka in de på facebook för lista.
Citera
2011-09-22, 00:55
Medlem
E.Leijons avatar
De flesta ställen har lista, sen hur du kommer upp på den är en annan fråga!
Men som de andra sagt försök ta reda på lite folk som arbetar där och ta kontakt med dem och fråga om lista så bör det kunna lösa sig. Sen så i övrigt är det väl inte så många klubbar som kör med gratis inträde?
Citera
2011-09-22, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Leijon
De flesta ställen har lista, sen hur du kommer upp på den är en annan fråga!
Men som de andra sagt försök ta reda på lite folk som arbetar där och ta kontakt med dem och fråga om lista så bör det kunna lösa sig. Sen så i övrigt är det väl inte så många klubbar som kör med gratis inträde?

Sånt är jag inte intresserad av, jag vill kunna signa upp mig och spontant kunna dra ut utan att behöva vara bundis med allt och alla.

Mer tips uppskattas!
Citera
2011-10-28, 18:45
Medlem
Va medveten om det härjar racism på klubbar, invandrar killar har svårt att komma in speciellt på gästlistan!
Citera
2011-11-10, 12:15
Medlem
Fixiebikes avatar
Strand brukar ha gratis inträde titt som tätt och på Slakthuset brukar det vara gratis innan 23 (ibland 22).
Citera
2014-03-12, 23:37
Medlem
Om du letar efter nattklubbar i stockholm så kan jag rekommendera http://nattklubbslistan.se
tror inte dem sorterar in efter inträde ännu men det kanske kommer

Om du inte orkar kolla så vet jag att klubb toxic (gamla ruttna amnesia) har gratis inträde hela natten om man skriver upp sig på deras lista
Citera
2014-03-18, 14:12
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Magenta - Riktigt bra drag, ligger bredvid White Room (20+).

White Room - Bättre än Magenta. 21+ tror jag.. Dock är jag 18 och kommer in på alla dessa ställen i listan via promoters osv. Finns ofta mycket 18 åringar på Magenta och White, men dessa personer är - som jag själv - lite mer "fint folk". Detta gäller alla 18 åringar som kommer in på nattklubbarna med högre åldersgräns, dem är ofta rutinerade och har "koll på läget", kontakt med promoters, nattklubbschefer osv..

Marquise - 18+, riktigt bra ställe! Lite konsert känsla, endast öppet Fredag och Lördag till 5. Öppna ytor. Finns house/electro golv och lite mer kulinariskt golv om man vill plocka på sig lite sliddjur. 3 barer, proffsig garderobs, bar och vakt-personal.

Ambassadeur aka. Amba - Stämningen varierar gång till gång. Ofta mycket sossar/babbar på helgerna tätt innan löning, dåligt folk = dålig stämning. Vill man ha kul på amba är man där på lönehelgen, vakterna är strängare då med vilka som kommer in. 20+

Collage - Bäst på Onsdagar, känns tomt på helgerna pga den stora uteplatsen där alla ska envisas om att samlas och röka.
Dansgolvet är litet, barpersonalen är inte den bästa och lycka till få med dig jackan tätt innan stängning. Fick gå tillbaka dagen efter för att hämta min jacka i vintras för att de hade "tappat bort brickorna som numrerar galgarna".
Hursomhelst känns Collage mest som en sommarklubb pga innegården. Sist jag var där var på de varmare dagarna förra veckan, då var det rätt så mysigt att sitta ute. Collage känns mest som en klubb som man går till om man vill se snygg ut, sippa lite på sin Whiskey Sour och hänga i baren samtidigt som man ska leka cool. Jävligt oavslappnat och pryd, jag gillar det ibland men inte efter förkröket då man vill röja loss. 20+ (18 på Onsdagar).
Senast redigerad av DagsForEnRiesen 2014-03-18 kl. 14:15.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in