Citat:
Ursprungligen postat av EMJ
Kan vara mycket..svårt att sia egentligen. MEN, prova bada hunden med specialshampoo, tex vetriderm som finns på apoteket. Det är ju en start. Sen undrar jag, vad är det för foder du ger ? Många gånger kan det vara foderallergi, och då menas att hunden inte är allergisk mot hela fodret, utan en specifik ingrdiens. Vanligt är spannmål, nötkött, kolhydrater. Så, vad heter ditt foder ?
Ja, jag har funderat på allergi, givetvis. Jag ger honom Standardt Hjort men problemet kan vara att han även blir bjuden människoföda hos mina föräldrar/faster (ex falukorv och bröd). Fast nåt gör att jag inte tror på allergi... Kanske för att det kommit så plötsligt och just att jag tycker mig se ett samband med att det är fuktigt och regnigt ute. Han blev mycket bättre för nån vecka sen, men så kom nya regn och klådan blossade upp igen. Fast märkligt nog inte i trampdynorna, som det å andra sidan borde vara (väl?) om det är svamp. Utan magen, bröstet, armbågarna, öronen.
Sen är det väl så att vissa raser är mer drabbade, sk. "allergiraser"? Tror inte han har någon sån i sig, även om jag är rätt okunnig på detta med allergi. Men spetsraser, BC, setter borde väl inte vara så drabbade?