2004-12-05, 15:48
Medlem
Grodkäftens avatar
Jag börjar tro att det är fel på min metabolism. Läser ofta här på FB om folk som blandar alkohol och kodein. Det booster effekten påstår dom.

För mig är det absolut tvärt om. Om jag ex tar en öl (3,5:a) och ett gäng kodeintabletter så får jag absolut INGEN mysig kodeineffekt. Det är som om minsta lilla alko-mängd i blodet gör att kodeinlugnet blockeras.

Om jag är spiknyketer så räcker det med 150 mg kodein (typ 5 Citodon (gjort CWE förstås)) för att tillvaron blir avslappnad och fin.

Är den nån annan som har den upplevelsen eller är det jag som är defekt?
Citera
2004-12-05, 16:19
Medlem
Psykomans avatar
Hör det här inte hemma i opiumforumet?

Hursomhelst, detta har inget att göra med alkohol men igår tog jag 6 tabletter a la 50 mg dvs 300 mg kodein och jag brukar vanligtvis bli riktigt skön på bara 3 tabs dvs 150 mg men jag kände inte ett piss av 300 mg, HJÄLP!! har jag blivit immun!?
Citera
2004-12-05, 16:41
Medlem
Grodkäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoman
Hör det här inte hemma i opiumforumet?

Hursomhelst, detta har inget att göra med alkohol men igår tog jag 6 tabletter a la 50 mg dvs 300 mg kodein och jag brukar vanligtvis bli riktigt skön på bara 3 tabs dvs 150 mg men jag kände inte ett piss av 300 mg, HJÄLP!! har jag blivit immun!?
----------------
Vissa Antideppmediciner blockerar effekten. En del sitter i i flera veckor ex Fontex. Andra substanser du ska undvika är kinidin, paroxetin, terbinafin
Käkar du några andra mediciner?
Tom mage och inga andra saker i blodet ger bästa effekt.
(och jo, jag trodde jag var på opiumforumet, Sorry)
Citera
2004-12-05, 17:33
Bannlyst
Fontex är rena döden för oss "jolly codeine munchers from Portland".
Citera
2004-12-05, 19:29
Medlem
Psykomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodkäften
----------------
Vissa Antideppmediciner blockerar effekten. En del sitter i i flera veckor ex Fontex. Andra substanser du ska undvika är kinidin, paroxetin, terbinafin
Käkar du några andra mediciner?
Tom mage och inga andra saker i blodet ger bästa effekt.
(och jo, jag trodde jag var på opiumforumet, Sorry)

Nepp, käkar inget annat, hade inte heller ätit på ca 4 timmar men något måste gått snett, får se om det blir samma sak imorgon på morgonen.
Citera
2004-12-05, 19:59
Bannlyst
verkar konstigt, har hört att antidepp skall minska effekten av morfin, har själv aldrig känt så, förutom att det minskade illamåendet!
Du kanske missade ruset, är ju inte så långvarigt, har nästan missat det själv när jag blivit upptagen och inte hadde tid att njuta!
MVH J
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in