Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-09-16, 18:07
Medlem
Somew3ars avatar
Hallå där. Har en fråga, en kompis till mig sa att han nån gång hade sett/läst om ett slags virus där, inom citat: ''En ambulans kommer upp, så hoppar två möss ut och tar ens muspekare och sen har du den inte längre!''

Trams/Sanning? Oavsett vad vill jag se en video om detta!
Citera
2011-09-16, 18:10
Medlem
Ferromans avatar
Aldrig hör talas om, det är säkert fullt möjligt men att få det helt slumpmässigt är nog inte så troligt..
Citera
2011-09-16, 18:14
Medlem
Jag har hört talas om ett där de är en tomte som kommer och lägger den i sin säck.
Låter as ballt skulle vilja ha de
Citera
2011-09-16, 18:15
Medlem
sommarlovs avatar
Det är en helt vanlig Flash-animation!
Googla så hittar du säkert den.
Såg den för sådär 5 år sedan...
Citera
2011-09-16, 18:16
Medlem
Ralfffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankhoj
Jag har hört talas om ett där de är en tomte som kommer och lägger den i sin säck.
Låter as ballt skulle vilja ha de

Det är möjligtvis inte Merlin ni pratar om? Inte ett virus dock utan mer ett skämt.
Har för mig att filen kallas Elaka Merlin eller liknande..

(Tror gubben heter merlin iallafall, det var en magiker med blå kappa, tror han finns i gamla word programmet).
Citera
2011-09-16, 19:23
Medlem
alexlosts avatar
Känns bekant från mina yngre dagar. 10 år sen kanske?
Fast har för mig att den tog raderade random filer.

Det är i alla fall denna jag tänker på http://en.wikipedia.org/wiki/Ambulan...puter_virus%29

http://www.youtube.com/watch?v=xelN2qBzvzQ
Senast redigerad av alexlost 2011-09-16 kl. 19:27.
Citera
2011-09-16, 19:31
Medlem
Känns väldigt windows 95 / Netbus =)
Citera
2011-09-16, 19:40
Medlem
Hembraents avatar
Har också hört talas om detta! Tydligen ska det vara så att tomten kommer på julafton och lämnar tillbaka den.
Citera
2011-09-16, 20:03
Medlem
Det fanns 2 olika virus. Dom fanns under tiden som det bara fanns Dos.
Den ena var en tomte som kom fram på skärmen och tog musen. den andra var en ambulans som kom körande på skärmen och stanna och tog musen.
Musen försvann helt ur Dos- operativsystem. man vart tvungen att ominstallera musen för att få tillbaks den.

Det fanns också ett virus som startade innan operativsystem starta, där du fick spela blackjack om hårddisken. förlora du så radera den innehållet på fil allokeringtabbellen. viruset hade kopierat Fat till minnet och raderat på disken. det gick därför inte att rädda om du försökte.
Citera
2011-09-16, 22:05
Medlem
Ostpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aka-tora
Känns väldigt windows 95 / Netbus =)

+1

aa, gamla goda tiden
Citera
2011-09-17, 01:13
Medlem
http://en.wikipedia.org/wiki/CategoryOS_file_viruses

http://en.wikipedia.org/wiki/Ambulan...puter_virus%29

står dock inget om att den stjäl muspekaren...
Citera
2011-09-17, 08:09
Medlem
CureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av custom40
Det fanns 2 olika virus. Dom fanns under tiden som det bara fanns Dos.
Den ena var en tomte som kom fram på skärmen och tog musen. den andra var en ambulans som kom körande på skärmen och stanna och tog musen.
Musen försvann helt ur Dos- operativsystem. man vart tvungen att ominstallera musen för att få tillbaks den.

Det fanns också ett virus som startade innan operativsystem starta, där du fick spela blackjack om hårddisken. förlora du så radera den innehållet på fil allokeringtabbellen. viruset hade kopierat Fat till minnet och raderat på disken. det gick därför inte att rädda om du försökte.

På den tiden då jag körde ren DOS, dvs innan jag började använda Windows 3.11, så ägde jag inte ens en mus. Och så såg det ut för många runt omkring, dvs ingen muspekare att stjäla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in