• 4
  • 5
2013-02-11, 19:32
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luremacka
Tack så mycket, precis vad jag letade efter! Verkar lovande. Läste att man ansöker med att arbetsprov där man skickar in tre bilder och ett personligt brev. Har du någon koll på hur hög nivån är på denna typen av antagningar?

Det är en grundkurs så kraven är nog därefter.
Gör ditt bästa så ska det nog gå bra.
Att du levererar är nog viktigare än vad du levererar.
Be andra att titta på dina bilder också så att du inte snöar in helt själv på dina bilder.

Edit: Ett tips är att fota människor till arbetsproverna. I min erfarenhet så hör exempelvis landskapsbilder och bilder på bilar till sådant som i regel inte går hem (åtminstone inte på de skolor jag har gått).
Det finns andra skolor för den typen av fotografi dock.
Senast redigerad av 503 2013-02-11 kl. 19:37.
Citera
2013-04-22, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Det är en grundkurs så kraven är nog därefter.
Gör ditt bästa så ska det nog gå bra.
Att du levererar är nog viktigare än vad du levererar.
Be andra att titta på dina bilder också så att du inte snöar in helt själv på dina bilder.

Edit: Ett tips är att fota människor till arbetsproverna. I min erfarenhet så hör exempelvis landskapsbilder och bilder på bilar till sådant som i regel inte går hem (åtminstone inte på de skolor jag har gått).
Det finns andra skolor för den typen av fotografi dock.

Har sökt till skolan nu och det verkar som att jag ska komma på intervju i början av maj (fick något, vad som verkade vara någon sorts standardmail, där det stod typ "ni kommer att kallas till intervju i början av maj").

Däremot så har jag börjat få kalla fötter. Det är verkligen skitsvårt att hitta opartiska omdömen av elever eller liknande som gått på skolan. Utbildningen kostar 68.000 kr, vilket är rätt saftigt. Ifall man betalar en sådan summa pengar så vill man vara säker på att utbildningen är bra.

Finns det någon här på flashback som gått på utbildningen/hört något eller har något annat som skulle kunna styrka att utbildningen faktiskt är bra?

Länk till utbildningen i fråga:

http://www.folkuniversitetet.se/Skol...g-1-ar-heltid/
Citera
2015-01-10, 19:17
Medlem
glitterbyxas avatar
Jag sitter i samma funderingar just nu. Har snart gått ur Estet Media programmet på gymnasiet med inriktning foto. Vill ha något som är fördjupning men ändå inte proffs-nivå!

Jag anser att man kan självläras inom fotografi, vissa har ju den 'gåvan'. Jag var relativt bra innan jag började skolan, men nu är jag verkligen en helt annan fotograf. Eller nu skulle jag verkligen kalla mig fotograf. Är man lite intresserad och vill satsa så tycker jag att man bör gå någonting. Man kan alltid lära sig mera! Tror det kan vara nyttig bara att träffa andra med samma intresse och anda synvinklar!

Har läst om Gamleby och jag skulle gärna gå där pga det är nära mina släktingar, men tänker också som det skrivits här tidigare att den 1åriga linjen är väldigt grundläggande och därför kanske inte skulle passa mig då jag ändå redan pluggat foto i 3år. Något annat tips?
Citera
2015-03-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glitterbyxa
Något annat tips?
Kulturama i Sthlm har ju en ettårig fotolinje som ska va bra. Kanske kan va nåt?
Edit: kostar en del dock, men man kan väl låna extra studiemedel för avgiften tror jag.
Senast redigerad av November-Dismember 2015-03-02 kl. 15:42.
Citera
2015-04-04, 11:15
Medlem
Hej, Var kan jag hitta någon som sysslar med ädelförfaranden, allltså gummitryck, platina, carbon printing osv? Hör av er till mig. Mail: sge43@hotmail.com
Citera
2016-11-07, 08:14
Medlem
Servigins avatar
Bumpar en gammal tråd nu. Någon som vet om en kvällskurs som går fram till jul för en nybörjare?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in