2011-09-16, 06:22
Medlem
Tokyo Game Show teaser trailer: http://www.youtube.com/watch?v=i3Uz18tX0DI

Koordinaterna i trailern leder till denna plats i Kanada.

Så vad tycker ni? Själv är jag ganska pessimistiskt inställd. Kanada, med sin snö och sin barrskog, är väl en potentiellt fin miljö för ett Resident Evil-spel, men jag skulle inte bli förvånad om Capcom givit projektet till någon medioker, västerländsk utvecklare.
Citera
2011-09-16, 06:40
Medlem
Elak trollkarls avatar
Det finns inget hopp för det här spelet. Det sägs att Capcom vill "gå tillbaka till rötterna" med RE6 (http://www.egmnow.com/articles/rumor-resident-evil-6-to-be-brutally-scary/) och bara det säger mig att spelet kommer att bli lika mediokert som tidigare "skräckspel" i serien. Capcom kan inte göra skräck.
Citera
2011-09-16, 06:52
Medlem
Man undrar vad de menar med att "gå tillbaka till rötterna". Menar de rent mekaniskt, eller atmosfäriskt, eller vadå?

Rent atmosfäriskt och estetiskt ser jag inget fel i att gå tillbaka till rötterna (de första spelen var visserligen inte läskiga, men spelar man t.ex Gamecube-remaken av originalet så är det ändå väldigt atmosfäriskt och riktigt djävla vackert), men om de menar att de tänker göra striderna långsammare och stelare så är det knappast en förbättring.
Senast redigerad av Icemael 2011-09-16 kl. 07:34.
Citera
2011-09-16, 06:59
Bannlyst
Hoppas de verkligen går tillbaka till rötterna. RE är inget hjärndött actionspel där man springer runt och skjuter hundratals zombier efter varandra, som fyran och femman var. RE är som tex tvåan dvs ett atmosfäriskt mörkt skräckäventyr för en spelare med pussel och rollspelsinslag. Smyga fram i skitiga gränder vettu.
Citera
2011-09-16, 07:06
Medlem
Mystiqes avatar
4:an var bästa....5:an tappade allt kvalité bara grafiken som gjorde att den dög att spela...så jag är skeptiskt till 6:an.
Citera
2011-09-16, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elak trollkarl
Det finns inget hopp för det här spelet. Det sägs att Capcom vill "gå tillbaka till rötterna" med RE6 (http://www.egmnow.com/articles/rumor-resident-evil-6-to-be-brutally-scary/) och bara det säger mig att spelet kommer att bli lika mediokert som tidigare "skräckspel" i serien. Capcom kan inte göra skräck.
Äh, var inte så negativ, Golfguden!

Jag hoppas de går tillbaka till RE2 atmosfären men med samma gameplay som 4an/5an.
Citera
2011-09-16, 09:30
Medlem
Zedss avatar
RE ska helt klart tillbaka till rötterna. Det vill säga när det kommer till atmosfären och känslan. Det ska inte vara som 4an och 5an var, något satans actionspel.
Nog för att de gamla spelen inte var läskiga men de var en mycket skönare känsla i dem. Mer pussel att lösa också medan 4an och 5an bara var att springa rätt igenom hela tiden.

Någon tidigare i tråden prata om RE1 remaken på gamecube. Det var en schysst remake med grafiken som var på den tiden och där lyckades de skapa en skön atmosfär och det var faktiskt väldigt lyckat lir.

Så jag (som många andra också) vill ha tillbaka gamla RE känslorna med dagens grafik etc. Det hade varit underbart. 4an gick och spela igenom men det var inte direkt kul. 5an lyckades jag nog endast köra igenom för att Chris och Jill var karaktärerna där, som är mina favoriter.
Citera
2011-09-16, 10:30
Medlem
swebarbs avatar
Hoppas dom gör en reboot på dom tidigare spelen med riktig skräck och mera pussel, femman hade ju fan bara action från start till slut.
Citera
2011-09-16, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Hoppas dom gör en reboot på dom tidigare spelen med riktig skräck och mera pussel, femman hade ju fan bara action från start till slut.

Håller med helt och hållet. Serien gick ner sig totalt i och med att 4an kom, 5an har jag inte ens spelat tycker det ser så löjligt ut när zombiesen bubblar upp. Ge oss pussel och skräck tillbaka!
Citera
2011-09-16, 21:10
Medlem
Elementarts avatar
Det känns väldigt mycket som att det kommer bli som den senaste RE-filmen det här Men snö-miljöer vore ju iaf. coolt.
Citera
2011-09-18, 22:07
Medlem
Boolios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elak trollkarl
Aldrig spelat Resident Evil 1 och 2? Kommer ju formodligen bli dom gamla kameravinklarna med nya grafiken... Perfekt blandning.
Citera
2011-09-18, 22:19
Medlem
Boolios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Det känns väldigt mycket som att det kommer bli som den senaste RE-filmen det här Men snö-miljöer vore ju iaf. coolt.
Nej dom brukar aldrig härma filmerna, utan filmerna härmar spelen. Och Code Veronica utspelades i Antarktis, så mkt snö kom därifrån. Redan varit ett spel med den miljön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in