Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-12, 04:42
  #277
Medlem
Dreamstates avatar
RE 6 var fan i mig den största floppen under hela året.
QTE's och en jävligt linjär handling, nästan arcadefighter-varning på combat.

2/10 är det högsta jag kunnat ge.
Citera
2015-01-10, 16:02
  #278
Medlem
En fråga ang spelets Co-op funktion.
Är det som i 5:ans Co-Op där man lirar 2 st samtidigt under "story mode" ?
Citera
2015-01-10, 18:14
  #279
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JLiquid
En fråga ang spelets Co-op funktion.
Är det som i 5:ans Co-Op där man lirar 2 st samtidigt under "story mode" ?

Ja precis som i 5an. Har också för mig att screen splitten är riktigt dålig så att man ska få minimal vision.
Citera
2015-01-11, 11:16
  #280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Ja precis som i 5an. Har också för mig att screen splitten är riktigt dålig så att man ska få minimal vision.

Men om man lirar det på PC , då lirar väl båda med fullscreen?
Citera
2017-03-26, 13:16
  #281
Medlem
MartinStLouiss avatar
Är det värt o spela igenom? Jag har aldrig kört Resident Evil 5 heller men jag tycker att 6:an ser lite roligare ut på videoklipp.
Citera
2017-03-26, 14:30
  #282
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Är det värt o spela igenom? Jag har aldrig kört Resident Evil 5 heller men jag tycker att 6:an ser lite roligare ut på videoklipp.

gillar du mer action än skräck så kommer du gilla det, själv är det nog det sämsta RE spelet, sjuan är grymt bra denna kan man lika gärna skippa.
Citera
2022-11-15, 04:20
  #283
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Början på spelet är katastrof, det påminner mig mer om annat än Resident Evil.
Citera
2022-11-17, 23:28
  #284
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Början på spelet är katastrof, det påminner mig mer om annat än Resident Evil.


Det är mer "RE" än både hela film serien samt urtrista VR flunket 7:an och även 8:an med sin tematiska uppdelning som kändes mer som ett segt mega man spel än något annat.

Smaken är olika naturligtvis men 6:an kändes som ett RE4 fast mer action och mindre story samt ett välbalanserat coop spel (till skillnad från 5:an).
Citera
2022-11-17, 23:38
  #285
Medlem
VenturaCustoms avatar
RE6 är helt okej att plocka upp på en rea. Värt att spela igenom med en polare men helst på varsin dator.

Någon hävdade att det floppade störst av alla RE men det var på kort sikt. Capcom har fått tillbaka pengarna flera gånger om efter detta. Det har faktiskt sålt väldigt bra.

Detta och Dead Space 3 drog det hela en smula för långt i från rötterna och det gick sådär bra till följd av det.
Citera
2023-06-13, 06:38
  #286
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag brukar uppskatta Resident Evil-spelen men det här spelet är lite för simpelt med inslag utan arcadeshooting. Väldigt dimpelt och tråkiga fiender, i brist på variation.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback