• 1
  • 2
2011-09-15, 23:53
Bannlyst
Som rubriken säger. Jag tror inte på sex.

Med det menar jag inte att jag inte tror att det är något bra, utan jag tror litterärt inte att sex finns.

Jag har aldrig sett det. Då kan jag inte vara säker på att det finns.

• - 1. Bevisa för mig att sex finns.
  • - 2. Om du inte har sett sex, varför tror du att det finns(om du tror att det finns)?

Tack!

- Gustav
Citera
2011-09-15, 23:54
Medlem
runktittares avatar
Trolltråd much?
Citera
2011-09-15, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konn

Med det menar jag inte att jag inte tror att det är något bra, utan jag tror litterärt inte att sex finns.

• - 2. Om du inte har sett sex, varför tror du att det finns(om du tror att det finns)?
[/b]

Den här tråden passar bättre här:
https://www.flashback.org/f55

Maken till flum har jag sällan skådat.

OnT: Jag har aldrig sett luft så jag tror inte det finns!

Citera
2011-09-15, 23:58
Medlem
Låter som att du har svårt att få till det.
Citera
2011-09-16, 00:06
Medlem
Chrillos avatar
Ganska filosofisk tanke där... Motbeviset ligger i en cam-visning där sex pågår samtligt som man ser en laptop som visar denna sida. Eller så är detta bara frukten av en ensam gymnasiestudent med skavsår i hand och lem.
Senast redigerad av Chrillo 2011-09-16 kl. 00:21.
Citera
2011-09-16, 00:12
Medlem
http://www.redtube.com/

Sex finns, var så säker..

Tycker synd om dig som aldrig har fått uppleva det.
Citera
2011-09-16, 00:15
Medlem
ganglere2s avatar
1. Få tag på en tjej som visar dig så ska du få se att det finns.
2. Jag har sett det.
Citera
2011-09-16, 00:20
Medlem
Cpkrille123s avatar
jag har varit med....
Citera
2011-09-16, 00:20
Medlem
ondebondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konn

Tack!

- Gustav

Eh? Jag tror inte på Kina för jag har aldrig varit där
Citera
2011-09-16, 01:02
Medlem
Timbuktus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ondebonde
Eh? Jag tror inte på Kina för jag har aldrig varit där

Ja, precis?

Det är ju exakt den filosofiska frågeställning TS vill diskutera, att folk inte kan förstå det. Istället för att upprepa samma dilemma kan du väl ge ditt eget förslag på hur vi ska övertyga TS om att saker som sinnena inte upplevt kan existera?

OnT: Om man antar att vi människor på jorden alla lever, med all medvetenhet som det innebär, och att vi också antar att alla människor på jorden har sitt eget medvetande, kan vi rakt av säkerställa att sex existerar då jag själv har upplevt det med mina sinnen.
En person som dock aldrig har haft sex kan aldrig vara säker på att sex faktiskt existerar. Vem vet, det finns naturligtvis en viss risk att alla du pratat med om sex har ljugit? Nu säger jag såklart inte att det är så, men det är klart att risken finns.

Nu är ju sex inte ett bra exempel, då vi med full logik kan förstå att själva akten är möjlig bara genom att ha sett kvinnliga och manliga könsorgan. Om vi däremot säger att vår mänskliga logik inte existerar utan bara är något som vi tror existerar kan vi fortfarande påstå att sex inte existerar förrens man själv upplevt det.

För att summera: TS, förrens du själv upplevt sex, kan du aldrig vara 100% säker på att sex existerar. När du sedan fått ditt svar, kan du sedan gå vidare till att ifrågasätta ditt medvetande. Det kan ju lura dig? Men det du kan vara 100% säker på, efter att du har haft sex, är att sex existerar i den värld som vi känner den.
Citera
2011-09-16, 01:15
Medlem
MadameBonnets avatar
Det enda du kan göra är att utsätta dig för en sådan situation där du skulle kunna uppleva sex och sen får du avgöra om det finns eller ej.

Likaså resan till Kina. Om du inte varit där, boka en resa dit och kolla efter själv. Bilda sedan din egen uppfattning...
Citera
2011-09-16, 07:01
Medlem
Den enkla vägen för en man som vet att han aldrig kommer att få ligga?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in