2012-05-24, 01:13
Medlem
Revisos avatar
Jag köper Monster enbart för att det är jävligt gott. Iskall ska den vara
Citera
2012-05-24, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviso
Jag köper Monster enbart för att det är jävligt gott. Iskall ska den vara

Många av kidsen måste verkligen tycka att den är god utöver det vanliga med tanke på att dom ser ut som vandrande reklampelare för monster. Kepsar, jackor, tröjor.. Fjortiskillarna m körkort dekorerar till o med sina bilar med enorma monster dekaler.. En läsk(!) med fanatiska anhängare

Den går att dricka, helt klart. Men så jävla god är den inte att den förtjänar att få någon slags religionstatus.. Men det är klart, det kanske bara är jag som är för gammal för att förstå..
Citera
2012-05-25, 14:58
Medlem
Revisos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxan
Många av kidsen måste verkligen tycka att den är god utöver det vanliga med tanke på att dom ser ut som vandrande reklampelare för monster. Kepsar, jackor, tröjor.. Fjortiskillarna m körkort dekorerar till o med sina bilar med enorma monster dekaler.. En läsk(!) med fanatiska anhängare

Den går att dricka, helt klart. Men så jävla god är den inte att den förtjänar att få någon slags religionstatus.. Men det är klart, det kanske bara är jag som är för gammal för att förstå..

Haha, jag kan ju helt klart hålla med dig, jag dricker, pantar o ser glad ut.
Inte så att jag radar upp hemma på hyllan med en massa olika tomburkar, haha

Hur kan man vara för gammal för energidryck?
Inte alla som gillar den
Citera
2012-05-25, 15:10
Medlem
swimp78s avatar
Kan det vara så att dessa fjortiskillar inbillar sig att energidryckerna är nån sorts halvförbjudet "knark" och därför tycker det är så tufft?

Egentligen så är ju energieffekten inte mer knarkig än vad man får om man dricker kaffe med sockerbit eller massa coca cola, men de kanske TROR att det är så? Typ att de inbillar sig att man blir lite "skön" efter några burkar energiläsk?
Citera
2012-05-25, 16:29
Medlem
Revisos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Kan det vara så att dessa fjortiskillar inbillar sig att energidryckerna är nån sorts halvförbjudet "knark" och därför tycker det är så tufft?

Egentligen så är ju energieffekten inte mer knarkig än vad man får om man dricker kaffe med sockerbit eller massa coca cola, men de kanske TROR att det är så? Typ att de inbillar sig att man blir lite "skön" efter några burkar energiläsk?

Ingen aning, så på så sätt kanske det var bra att dom införde leg på att köpa energidryck.
Mest löjligt är bara när vi vuxna måste visa leg för något som inte kids ska köpa, den gången jag "åkte fast", var jag troligtvis äldre än tjejen i kassan tillomed
Citera
2012-05-28, 21:15
Medlem
alphabeticalorders avatar
Äh jag brukar köra när jag dricker alkohol. Om det blir sent i alla fall. Vickningskaffe känns ibland lite fikavarning på. Känns som det funkar, om det är placebo eller inte - skitsamma.

Edit: jag är typ inte 14.
Senast redigerad av alphabeticalorder 2012-05-28 kl. 21:17. Anledning: glömde säga
Citera
2012-06-01, 15:53
Medlem
Cyborg8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Ja
Citera
2012-06-02, 01:11
Medlem
Skulle vilja säga att fjortisarnas motivation att dricka energidryck har med åldersgränsen att göra. Blev helt plötsligt lite coolt och "olagligt" att dricka sånna för kidz ju!
Citera
2012-06-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Anderson
Ofta när jag är och handlar är det ett gäng fjortiskillar (som för övrigt låter som Beavis & Butthead) som handlar och nästan alltid köper de sportdryck/energidryck. Jag har tänkt fråga dem, men det har inte blivit av, så jag slänger ut frågan här istället. Varför verkar fjortisgrabbar vara så förtjusta i sportdryck? Är det tufft eller vad beror det på?

Jag skulle tro att eftersom de inte har åldern inne (eller skallen för den delen ) för att handla och dricka sprit så ses detta som "häftigt" inom deras kretsar. Kanske måste de också "visa legget" ?

Vem vet? Kanske är det så fjortiskidsen gör idag? Sitter på bänkarna runt om i innerstan och pimplar Powerking med mjukisbrallorna nere i tubsockorna och två månaders förbrukning av daxvax i håret?

Någon mer insatt som kan förklara detta underliga fenomen?
Citera
2013-01-28, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Skulle vilja säga att fjortisarnas motivation att dricka energidryck har med åldersgränsen att göra. Blev helt plötsligt lite coolt och "olagligt" att dricka sånna för kidz ju!

jag tror också att det har med det att göra. eller som någon annan sade, att de tror att det är någon slags "knark".

sett på flera ställen på internet folk som alltså SAMLAR på dessa burkar och ställer på hyllor i sina rum. skriver fram och tillbaka och diskuterar huruvida två burkar "räknas som" två olika eller inte.

så urbota dumt.
Citera
2013-01-28, 18:53
Medlem
hapdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxan

Har du legat under en sten när Coca-Cola hysterin kom till?
Citera
2013-03-16, 21:53
Medlem
enkelt: läsk= kort och tjock. energidryck=smal och knarkliberal.
ot ja de tycker det är coolt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in