Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-15, 16:26
  #1
Medlem
Hej!

Jag har ett litet men irreterande problem:

Jag kan inte öppna en länk på internet explorer 8 som har ett excel-fil som mål. Länken öppnas i ett nytt (vitt/tomt) fönster med "klar" som status i status fältet. Däremot så går det att öppna word-länkar osv. och det går även att höger klicka på länken och välja "spara mål som" och då kommer excel filen upp

Jag har MS Office 2010 installerad med internet explorer 8 och windows 7. Hur kan jag lösa detta utan att behöva uppgradera till internet exlorer 9?
Jag har provat med att tömma cashen och webbhistoriken, återställt IE-inställningarna och installerat om internet explorer 8, det hjälpte inte.

Finns det någon lösning till detta eller en inställning som man behöver göra på IE?

Tack på förhand
Citera
2011-09-15, 16:28
  #2
Medlem
TorrentLovers avatar
Vad är det som är problemet? Uppgradera!
Citera
2011-09-15, 21:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Vad är det som är problemet? Uppgradera!

Jag har program eller webbaserade tjänster som ej är kompatibla med internet explorer än. Jag vill hellre använda IE 8.
Citera
2011-09-15, 22:02
  #4
Medlem
Commodores avatar
Jag har tillgång till en Ferrari men jag kör min 240. Varför går inte min 240 lika fort? Hur ska jag göra? Tumregel, håll dig uppdaterad.
Citera
2011-09-16, 14:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commodore
Jag har tillgång till en Ferrari men jag kör min 240. Varför går inte min 240 lika fort? Hur ska jag göra? Tumregel, håll dig uppdaterad.

Jag menade ovan att applicationerna och webtjänsterna inte var kompatibla med IE 9 än.
Tack för ditt inlägg, men tyvärr kommer inte din filosofi att vara så mycket till hjälp.
__________________
Senast redigerad av sagittarius83 2011-09-16 kl. 14:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback