Citat:
Ursprungligen postat av BlairWaldorf.
om du har 1800 i matkonto per månad är det 60 kronor om dagen , vilket betyder att du inte behöver snåla alls med pengarna, du kan äta fläskfilé med råstekt potatis och bea varje dag om du vill inkl. matlåda. annars finns det ju hur många bra sätt som helst för att spara pengar men ändå göra väldigt god mat!
sen tänkte jag lite att det där gymkortet kanske var onödigt när det finns flertal övningar att göra hemma, och du cyklar ju också varje dag!
annars ser väl din plan bra ut!

lycka till
Hahah, jaa men precis - bearnaisesås är väl FÖR gott så det kan man ju inte ignorera alltför ofta

Jag ska börja göra övningar här hemma tänkte jag, fast det är snarare för att applicera, inte reducera något annat så som gym... tack för dina tips i vilket fall som helst!! Ps. Blair Waldorf är en härlig karaktär
Citat:
Ursprungligen postat av Tuneman
Om du ska inkludera fika - vilket är något jag ser som svindyrt - hade jag ökat på matdelen till iaf 1800. Själv lägger jag och tjejen runt 3000 som vi delar på.
Dra ner på kurslitteratur, kan inte tänka mig att det skulle behövas 6000 för att köpa böcker över en termin. Oavsett vad du pluggar borde du kunna dra ner denna del till hälften, antagligen ännu mindre. Jag har rätt dålig koll, men lägger kanske 2000 per termin, men en stor del av dessa pengar får du ju tillbaka om du säljer vidare böckerna.
Sen tycker jag också att du verkar träna på ett dyrt gym. Men i övrigt ser det väl fint ut. Dra upp mat till iaf 1500 och flytta fikapengarna till nöjen på kanske 500.
Lycka till med studierna!
Jo, studentlitteratur var nog en lite för grov uppskattning

Mjo, jag vill dock att gymmet ska ha bra utbud och där jag bor finns det inte så mycket alternativ verkar det som. Tack så mycket, och lycka till med det du sysslar med!

Ha en bra fredagskväll!