I kampen att försöka få ett spel att fungera över vissa tveksamma förbindelser, var jag tvungen att förlita mig på mitt kukhuvud till vän. Detta gick käpprätt åt helvete, eftersom reklam för ryska postorder-horor och diverse kukförlängare är ett uteslutande dåligt tecken när man ska ladda ned någonting. Jag förtjänar att strypas, medan jag stryper honom men det stadiet har vi passerat nu.
Nu sitter jag med dasen i mixern, och mitt problem är så pass enerverande jobbigt att frasen "Googla det ditt inavlade spånhuvud" inte fungerar. Problemet är av sådan natur att jag fanimej inte kan googla. Söker jag på "hamachi old version" och klickar på första länken, skickas jag vidare till någon helvetes reklamsajt från Satans djupaste rektum. Då folk verkar vara gravt eftefblivna därtill, så gäller detta självfallet för vad fan jag än söker på. Använder Firefox för övrigt, och nere i vänstra hörnet står det under sökning "Väntar på honeygetdirrect.com" och sedan skickas jag till följande länk:
Ja när sånt här händer, att man får virus, är det enda man kan göra att helt enkelt slänga datorn och köpa en ny. Det finns nog inga andra alternativ tyvärr.
Ja det låter som nått slags virus, ända jag skulle komma på är att installera om Firefox.
Är det lika skevt om du söker på google med Internet Explorer? Om du har kvar det så säga.
Minns när jag var på jakt efter Hamachi, tyckte mig inte finna något vettigt ändå, minns dock inte om det var mycket kukförlängare och ryska postorderhoror som sökresultat dock.
För övrigt garvade jag hårt åt lösningen att slänga datorn
Det du borde göra är att installera malwarebyte eller vad det heter, starta om datorn i felsäkert läge, scanna, starta datorn normalt och be till Göran att du kan googla ordentligt igen!
1. Tanka antivirus och skanna o ta bort viruset.
2. Formatera hårddisken
3. Köp ny hårddisk, men inte nödvändigtvis ny dator som flera härinne föreslår, för att deras pappa hade sex med deras farmödrar.
Använder Firefox för övrigt, och nere i vänstra hörnet står det under sökning "Väntar på honeygetdirrect.com" och sedan skickas jag till följande länk:
Jag hade exakt samma problem som dig TS!
Funderade för övrigt på att starta en identisk tråd igår ungefär samtidigt som du startade denna.
Dessutom var mina webbläsare (IE&FF) långsamma till värdelöshet, som om något skript låg i bakgrunden och malde.
Lyckades efter ett dygn lösa situationen med TDSSKiller (direktlänk) från Kaspersky. Orsaken visade sig vara ett jävligt elakt rootkit.
Ja det låter som nått slags virus, ända jag skulle komma på är att installera om Firefox.
Är det lika skevt om du söker på google med Internet Explorer? Om du har kvar det så säga.
Stämmer bra det. Oavsett webbläsare eller sökmotor hamnar jag på "MasterBlaster Protein Piller. Dödstufft och asförbjudet i femtioelva stater. Större kuk på femton minuter. Brudarna älskar det" och allehanda popup-ads.
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Försöker du få igång Red Alert 2 eller?
Det du borde göra är att installera malwarebyte eller vad det heter, starta om datorn i felsäkert läge, scanna, starta datorn normalt och be till Göran att du kan googla ordentligt igen!
Dead Island, som jag ändå kommer våga lira tre minuter av. Tack för tipsen, skall skrida till verket snarast möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av constipation
du har tre alternativ
1. Tanka antivirus och skanna o ta bort viruset.
2. Formatera hårddisken
3. Köp ny hårddisk, men inte nödvändigtvis ny dator som flera härinne föreslår, för att deras pappa hade sex med deras farmödrar.
1. Gjort.
2. Jävligt behändig kandidat, just nu.
3. Hemska tanke, men okej.
Citat:
Ursprungligen postat av django_0818
Jag hade exakt samma problem som dig TS!
Funderade för övrigt på att starta en identisk tråd igår ungefär samtidigt som du startade denna.
Dessutom var mina webbläsare (IE&FF) långsamma till värdelöshet, som om något skript låg i bakgrunden och malde.
Lyckades efter ett dygn lösa situationen med TDSSKiller (direktlänk) från Kaspersky. Visade sig vara ett jävligt elakt rootkit.
Stämmer in bra på mig, med tröga webbläsare. Skall kika på länken - tackar och bockar ödmjukast för era råd.
Låter som ett elakt virus. Starta upp datorn i felsäkert läge och skanna igenom precis hela datorn med både antivirus och malwarebytes så blir det nog bra .
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!