Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-09-15, 01:13
Medlem
Vi tar den korta versionen:

I kampen att försöka få ett spel att fungera över vissa tveksamma förbindelser, var jag tvungen att förlita mig på mitt kukhuvud till vän. Detta gick käpprätt åt helvete, eftersom reklam för ryska postorder-horor och diverse kukförlängare är ett uteslutande dåligt tecken när man ska ladda ned någonting. Jag förtjänar att strypas, medan jag stryper honom men det stadiet har vi passerat nu.

Nu sitter jag med dasen i mixern, och mitt problem är så pass enerverande jobbigt att frasen "Googla det ditt inavlade spånhuvud" inte fungerar. Problemet är av sådan natur att jag fanimej inte kan googla. Söker jag på "hamachi old version" och klickar på första länken, skickas jag vidare till någon helvetes reklamsajt från Satans djupaste rektum. Då folk verkar vara gravt eftefblivna därtill, så gäller detta självfallet för vad fan jag än söker på. Använder Firefox för övrigt, och nere i vänstra hörnet står det under sökning "Väntar på honeygetdirrect.com" och sedan skickas jag till följande länk:

Detta tar livet av mig, vilket gör att jag i min tur kommer ta livet av någon.

Hjälp mig. Snälla.
Senast redigerad av SlaktarBosse 2011-09-15 kl. 02:13. Anledning: folk är idioter
Citera
2011-09-15, 01:26
Medlem
aceblacks avatar
Ja när sånt här händer, att man får virus, är det enda man kan göra att helt enkelt slänga datorn och köpa en ny. Det finns nog inga andra alternativ tyvärr.
Citera
2011-09-15, 02:23
Medlem
Ja det låter som nått slags virus, ända jag skulle komma på är att installera om Firefox.
Är det lika skevt om du söker på google med Internet Explorer? Om du har kvar det så säga.
Citera
2011-09-15, 04:49
Medlem
Verticals avatar
Fattar inte, oavsett länk du trycker på kommer du till reklam eller syftar du på att det nästan bara är reklam vart du än trycker.

Jag sket i att köra hamachi sen det inte funkade korrekt på min dator och det kan leda till problem. Kör på tuungle.

Om det är så att du åker dit oavsett länk har du virus. Om du bara är dålig på att googla kör på tunglee.
Citera
2011-09-15, 06:05
Medlem
Zelogaths avatar
Försöker du få igång Red Alert 2 eller?

Minns när jag var på jakt efter Hamachi, tyckte mig inte finna något vettigt ändå, minns dock inte om det var mycket kukförlängare och ryska postorderhoror som sökresultat dock.

För övrigt garvade jag hårt åt lösningen att slänga datorn

Det du borde göra är att installera malwarebyte eller vad det heter, starta om datorn i felsäkert läge, scanna, starta datorn normalt och be till Göran att du kan googla ordentligt igen!
Citera
2011-09-15, 16:23
Bannlyst
du har tre alternativ

1. Tanka antivirus och skanna o ta bort viruset.
2. Formatera hårddisken
3. Köp ny hårddisk, men inte nödvändigtvis ny dator som flera härinne föreslår, för att deras pappa hade sex med deras farmödrar.
Citera
2011-09-15, 19:45
Medlem
Citat:
Använder Firefox för övrigt, och nere i vänstra hörnet står det under sökning "Väntar på honeygetdirrect.com" och sedan skickas jag till följande länk:

Jag hade exakt samma problem som dig TS!
Funderade för övrigt på att starta en identisk tråd igår ungefär samtidigt som du startade denna.
Dessutom var mina webbläsare (IE&FF) långsamma till värdelöshet, som om något skript låg i bakgrunden och malde.

Lyckades efter ett dygn lösa situationen med TDSSKiller (direktlänk) från Kaspersky. Orsaken visade sig vara ett jävligt elakt rootkit.
Senast redigerad av django_0818 2011-09-15 kl. 19:58. Anledning: fixade syftningsfel
Citera
2011-09-15, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theos
Ja det låter som nått slags virus, ända jag skulle komma på är att installera om Firefox.
Är det lika skevt om du söker på google med Internet Explorer? Om du har kvar det så säga.

Stämmer bra det. Oavsett webbläsare eller sökmotor hamnar jag på "MasterBlaster Protein Piller. Dödstufft och asförbjudet i femtioelva stater. Större kuk på femton minuter. Brudarna älskar det" och allehanda popup-ads.

Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Försöker du få igång Red Alert 2 eller?

Det du borde göra är att installera malwarebyte eller vad det heter, starta om datorn i felsäkert läge, scanna, starta datorn normalt och be till Göran att du kan googla ordentligt igen!

Dead Island, som jag ändå kommer våga lira tre minuter av. Tack för tipsen, skall skrida till verket snarast möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av constipation
du har tre alternativ

1. Tanka antivirus och skanna o ta bort viruset.
2. Formatera hårddisken
3. Köp ny hårddisk, men inte nödvändigtvis ny dator som flera härinne föreslår, för att deras pappa hade sex med deras farmödrar.

1. Gjort.
2. Jävligt behändig kandidat, just nu.
3. Hemska tanke, men okej.

Citat:
Ursprungligen postat av django_0818
Jag hade exakt samma problem som dig TS!
Funderade för övrigt på att starta en identisk tråd igår ungefär samtidigt som du startade denna.
Dessutom var mina webbläsare (IE&FF) långsamma till värdelöshet, som om något skript låg i bakgrunden och malde.

Lyckades efter ett dygn lösa situationen med TDSSKiller (direktlänk) från Kaspersky. Visade sig vara ett jävligt elakt rootkit.

Stämmer in bra på mig, med tröga webbläsare. Skall kika på länken - tackar och bockar ödmjukast för era råd.
Citera
2011-09-15, 20:02
Medlem
Btw, om du vill ha äldre versioner av program så är FileHippo en awesome sida.

http://filehippo.com/download_hamachi/
Citera
2011-09-15, 20:09
Medlem
uncanny_hoffs avatar
Skaffa Adblock Plus och prenumerera på filtret "Malware Domains".
Citera
2011-09-15, 20:18
Medlem
Forzos avatar
Låter som ett elakt virus. Starta upp datorn i felsäkert läge och skanna igenom precis hela datorn med både antivirus och malwarebytes så blir det nog bra .
Citera
2011-09-15, 20:29
Medlem
Ferromans avatar
Hahaha, helvete va skönt du skriver människa! Men som nämnts innan i tråden, installera ett anti virus program eller en adblocker
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in