2011-09-14, 22:24
Medlem
Har en budget på 6k. Tycker ni det är bättre att spendera på en stationär dator eller en smartphone? Motivera helst varför. Välj bara mellan smartphone eller stationär dator, inget annat tack! Vilken av dem tror ni är smartast?
Citera
2011-09-14, 22:26
Medlem
Med tanke på att det inte är bara köpråd för mobiltelefoner så placerade jag den här. Om den är felplacerad så får någon moderator flytta på den men ej låsa den!
Citera
2011-09-14, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PribiCribz
Har en budget på 6k. Tycker ni det är bättre att spendera på en stationär dator eller en smartphone? Motivera helst varför. Välj bara mellan smartphone eller stationär dator, inget annat tack! Vilken av dem tror ni är smartast?

Ja beror väl på vad du tänkt använda datorn/smartphonen till.
-Ska du bära den med dig alltid?
-Ska du ringa på den?
osv.

Har du en mobbe redan så kanske du ska lägga pengarna på datorn... men för 6k så får du inte någon vidare värst fet dator.

Jag hade personligen köpt smartphonen, då endast 6k räcker till graffekortet i min framtida burk.
Citera
2011-09-14, 22:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drach
Ja beror väl på vad du tänkt använda datorn/smartphonen till.
-Ska du bära den med dig alltid?
-Ska du ringa på den?
osv.

Har du en mobbe redan så kanske du ska lägga pengarna på datorn... men för 6k så får du inte någon vidare värst fet dator.

Jag hade personligen köpt smartphonen, då endast 6k räcker till graffekortet i min framtida burk.

Men samtidigt kan man få en utmärkt surf och -filmdator med skärm idag för 6k. Det är ju inte så att alla vare sig behöver eller vill ha monsterburkar.
Citera
Medlem
Omiis avatar
Drach är löjlig. Du kmr fetångra dig om du köper smartphonen ist för datorn. Du får dig en grym speldator för 6k, go for it! Jag kan inte längta tills jag får min!! CS <3.
Citera
Medlem
Galnekarns avatar
Tycker du får lite mer för pengarna om du väljer datorn, det förutsatt att du behöver en.
Att du kommer ha mer användning för datorn än telefon känns ganska givet för mig, film, spel, diverse hemmarbete.
Surfa youtube t.ex på en 3 tums skärm är inte roligt, inte skriva en uppsats heller.

Fast låt oss säga att du behöver din smartphone för ditt jobb, eller kanske du bor i en stor stad, vart du behöver hitta till ställen och sånt.
Då kan det ju vara en bra lösning.

Men jag tycker du ska köra på datorn, en ny telefon är kul i en vecka.
Sedan har du visat alla dina polare den, och angry birds är inte så jävla kul ändå.
Citera
2011-09-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men samtidigt kan man få en utmärkt surf och -filmdator med skärm idag för 6k. Det är ju inte så att alla vare sig behöver eller vill ha monsterburkar.

Precis, jag har inte tänkt att ha riktigt krävande spel i datorn. Kanske några spel men de är ganska gamla och kräver inte mycket alls.
Citera
2011-09-15, 16:50
Medlem
Vissa säger att man kan både surfa och göra massor med saker med en smartphone så därför är smartphone ett smartare val. Vad tycker ni andra då?
Citera
2011-09-15, 18:33
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PribiCribz
Vissa säger att man kan både surfa och göra massor med saker med en smartphone så därför är smartphone ett smartare val. Vad tycker ni andra då?

Visst går det hyggligt att surfa på en smartphone eller vanlig mobil också för den delen. Fast inget går upp mot att surfa på en vanlig dator. Ju snabbare och kraftigare och med större skärm desto bättre.

Har min skrivbordsdator en medioker stationär med 22" skärm, den går det att både se på högupplösfilm och surfa med samtidigt.

Fast en mobil är ju inte bara en leksak, att kunna bli nådd och kunna nå andra via telefon, är viktigt nu för tiden...

För 6 000 kr kan du få både dator och Smartphone, om man kollar runt bland butiker och web-shoppar.
En Atom baserad MiniITX dator (Ingen speldator) kan man få komplett men inte ihop byggd för ca: 2500-3000 kr.
Lite mer kraftfullare dator (men fortfarande ingen speldator) med billiga AMD prollar finns för samma peng.

En SonyEricsson Xperia Mini, som kom under sommaren med 1GHz cpu och 3" skärm med Android 2.3 säljs för ca: 2300kr.

6000kr är ganska mycket pengar trots allt...
Citera
2011-09-15, 18:45
Medlem
Jag hade inte köpt en smartphone om den ska ersätta en dator för det klara den inte av, för att surfa och så här funkar ju på bussen och tågen när man inte kan ta med sig sin dator(stationär) men annars är det mest jobbigt att surfa med den. Och sen är 6k ganska mycket för en mobil i mina ögon så jag hade gjort som bl-gr-n säger köpt båda och jag rekommendera lg p-500 optimus one som kostar 1500 och gör typ allt som andra smartphones gör dock lite sämre men så länge du inte planerar att spela sönder på den bör den funkar
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=725901
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in