Citat:

Ursprungligen postat av oozon

Men är det inte uppenbart vad jag menar? Vill bara diskutera kring detta. Det jag menar är att det är väldigt svårt att tänka sig in i att alla andra kan ha ett liv samtidigt som mig. Och om det nu är så att alla har det så tror jag att alla har haft den här frågan, jag har bara inte hört någon prata om det.

Haha, jag satt och funderade på parallella världar när jag läste trådstarten, men...
När man är liten så är världen väldigt centrerad runt en själv, och man tänker inte så mycket på att personen bredvid en i ICA också har ett liv på sidan av, och har gjort det och det under dagen, samtidigt som du legat hemma i sängen. Ju äldre du blir desto mer börjar du inse att andra människor också styr sig själva och är individer, och inte bara är där för din skull, eller för att du ska ha något att titta på.
Måste erkänna att jag tänkte likadant förut... numera tittar man på folk och undrar hur dom tänker, fungerar och varför dom gör som dom gör, och inser att det faktiskt finns en liten tok i varje människa som funderar på lika skumma saker som en själv.