2011-09-14, 19:17
Medlem
Tanken med den här tråden är att jag vill prata om en grej jag aldrig hört någon prata om.

Visst går det inte att tänka sig att det finns fler en ett (dvs ditt liv) samtidigt?
Jag blir paranoid av detta och oavsett vilka svar jag får så kan det vara svar som livet ger mig för att inte avslöja det hela.

Givetvis är jag inte mer dum i huvet än någon annan (till viss gräns) men jag tror att alla tänker på det här sättet.

Iallafall, lever ni?!?! Eller är ni bara bottar

(Haha)
Citera
2011-09-14, 19:22
Medlem
fritjofkonkass avatar
Du har alltså väntat ett år med att posta, och då väljer du att skapa en tråd med osammanhängande frågeställning? Tyvärr, du är lite för oklar med vad du egentligen vill diskutera.
Citera
2011-09-14, 19:24
Medlem
Men är det inte uppenbart vad jag menar? Vill bara diskutera kring detta. Det jag menar är att det är väldigt svårt att tänka sig in i att alla andra kan ha ett liv samtidigt som mig. Och om det nu är så att alla har det så tror jag att alla har haft den här frågan, jag har bara inte hört någon prata om det.
Citera
2011-09-14, 19:26
Medlem
Det är inte mitt acc men ursäkta iaf .. tkr dock ja har rätt att posta när jag vill
Citera
2011-09-14, 19:32
Medlem
Stormfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oozon
Men är det inte uppenbart vad jag menar? Vill bara diskutera kring detta. Det jag menar är att det är väldigt svårt att tänka sig in i att alla andra kan ha ett liv samtidigt som mig. Och om det nu är så att alla har det så tror jag att alla har haft den här frågan, jag har bara inte hört någon prata om det.

Haha, jag satt och funderade på parallella världar när jag läste trådstarten, men...

När man är liten så är världen väldigt centrerad runt en själv, och man tänker inte så mycket på att personen bredvid en i ICA också har ett liv på sidan av, och har gjort det och det under dagen, samtidigt som du legat hemma i sängen. Ju äldre du blir desto mer börjar du inse att andra människor också styr sig själva och är individer, och inte bara är där för din skull, eller för att du ska ha något att titta på.

Måste erkänna att jag tänkte likadant förut... numera tittar man på folk och undrar hur dom tänker, fungerar och varför dom gör som dom gör, och inser att det faktiskt finns en liten tok i varje människa som funderar på lika skumma saker som en själv.
Senast redigerad av Stormfire 2011-09-14 kl. 19:35.
Citera
2011-09-14, 19:38
Medlem
Jag deltar också i vad folk tänker och försöker sätta mig i deras världar. Jag ser att andra fungerar på samma sätt som mig.

Själva grejjen är att det är omöjligt att tänka sig hur andra också kan ha ett liv samtidigt som dig, ungefär som hur en fluga kan se både framåt och bakom sig samtidigt.
Citera
2011-09-14, 19:40
Medlem
Sen så kanske det bara är bortom vårt sätt att tänka... Ungefär som att det är omöjligt för oss att förstå hur universum skulle kunna vara oändlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in