Citat:
Ursprungligen postat av daizzz
Det menas att du inte kan handla med ditt kort och så dras det pengar från ditt e-sparkonto.
Allt du handlar för dras från ditt vanliga konto om man säger.
E-sparkontot är till för att du kan flytta över själv från ditt vanliga konto och få mer ränta helt enkelt.
Vill du sen använda pengarna där för tex köpa en resa eller nåt annat så får du gå in och flytta över dem till ditt vanliga konto. Hoppas du förstår!
Tack för ditt svar!
Jag bör förstå vad du menar, och det känns logiskt. Dvs. jag kan inte handla någon pryl direkt från mitt e-sparkonto, utan snarare indirekt genom att föra över de pengar jag har på mitt e-sparkonto till mitt befintliga bankkonto där jag i vanliga fall handlar.
På sådant sätt måste det innebära att de 300 kr i detta fallet borde föras över? För ovanstående handlar mer om att man inte kan använda pengarna på sitt e-sparkonto till att handla allmäna saker
-> det som krävs för att jag ens skulle kunna göra det är att det FINNS pengar öht. på mitt e-sparkonto. Och att få pengar till mitt e-sparkonto ska med andra ord inte vara några problem, det är bara överföringstiden som drygar lite, fvs. mottagaren (e-sparkonto) har inte reagerat på sändarens (bankkontot på HB) summa.