2011-09-14, 02:41
Medlem
zuttilis avatar
First off, kanske fel forum att posta i, men fann ingen annan som passade.

Vad kan jag tjäna på att donera blod och sperma? Hur mycket får man vid varje besök? Och hur ofta kan man göra det?
Citera
2011-09-14, 02:47
Medlem
Jag höll på mycket med detta när jag var i min tidiga ålder. vet inte hur det är nu men back in the days tjänade jag ca 3800kr på att göra deta 4 gånger i månaden ! hoppas informationen dög
Citera
2011-09-14, 02:52
Medlem
Cannabias avatar
https://www.flashback.org/t190460

https://www.flashback.org/t852703

Citera
2011-09-14, 03:00
Bannlyst
Blod får man väl typ en macka och ett glas juice för att lämna. Jävla tjuvar är dom, tanterna i blodbussen.
Citera
2011-09-14, 03:12
Medlem
pixelslynas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolaps
Blod får man väl typ en macka och ett glas juice för att lämna. Jävla tjuvar är dom, tanterna i blodbussen.

För sperma: Ingen aning
För blod: Ingenting, kanske en värdecheck med 50 kr på Ica eller en liten ljushållare. Olika från sjukhus till sjukhus. Ligger inga pengar i det iaf.
Citera
2011-09-14, 03:44
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chay
Jag höll på mycket med detta när jag var i min tidiga ålder. vet inte hur det är nu men back in the days tjänade jag ca 3800kr på att göra deta 4 gånger i månaden ! hoppas informationen dög

När var din tidiga ålder mera exakt? Donerade du sperma och blod?
Citera
2011-09-14, 03:54
Medlem
persbrandt2ks avatar
Blod ligger, precis som tidigare nämnt, inga pengar i alls. Utan man får fika och kanske en trisslott om man har tur. Beror väl också från kommun till kommun hur det är, men inga större pengar. Sperma donation vet jag absolut ingenting om så jag ska inte yttra mig.
Citera
2011-09-14, 10:20
Medlem
5137s avatar
Där jag bor (sörmland) får du fika efter blodgivningen, och kan välja något som är värt trettio kronor i deras blodshop. Man kan även välja att få de där trettio kronorna donerade till någon organisation, eller i något slags presentkort som verkar gälla i de flesta affärer.
Citera
2011-09-14, 22:23
Medlem
Blod är ganska värdelöst att donera ur ekonomisk synvinkel och det tar dessutom ganska lång tid innan nivån på de syresättande röda blodkropparna är återställda.
Träninar du konditionsidrott så är det nog inte så skoj.
Citera
2011-09-24, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prolaps

ja vilka tjyvar dom är som tar blodet du gått dit frivilligt för att lämna.
Citera
2011-09-24, 17:53
Medlem
smeklols avatar
Du får bara donera sperma ett visst antal gånger under din livstid, och i Sverige är det dessutom så att barnen rätt att få reda på vem deras biologiska far är när dom fyllt 18 år...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in