Hejsan har en mac airbook som huxflux inte vill låta mig föra över filer till min externa hårddisk det poppar bara upp en stoppsskylt, har försökt med att tanka ner filer direkt ifrån utorrent till externa hårddisken men det funkar inte heller... Det står "can only be read"... den funkar perfekt på andra datorer och har fungerat tidigare på min mac också. Kan det vara något jag måste mecka med på macen för att få det att funka? Tacksam för svar mvh Slasken26 (dålig på mac)
Ta backup på innehållet och formatera disken. Välj FAT32 om du vill kunna använda den i både Windows och OS X. Annars kan du välja Mac OS Extended (journalförd). Detta borde lösa problemet.
Du använder programmet Skivverktyg i mappen Verktygsprogram, markerar disken i fråga och sedan klickar du på fliken "Radera".
Ta backup på innehållet och formatera disken. Välj FAT32 om du vill kunna använda den i både Windows och OS X. Annars kan du välja Mac OS Extended (journalförd). Detta borde lösa problemet.
Du använder programmet Skivverktyg i mappen Verktygsprogram, markerar disken i fråga och sedan klickar du på fliken "Radera".
Är väl bättre att använda exFat isåfall? Slipper man limiten på 4GB/fil.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!