2011-09-14, 02:09
Medlem
Slasken26s avatar
Hejsan har en mac airbook som huxflux inte vill låta mig föra över filer till min externa hårddisk det poppar bara upp en stoppsskylt, har försökt med att tanka ner filer direkt ifrån utorrent till externa hårddisken men det funkar inte heller... Det står "can only be read"... den funkar perfekt på andra datorer och har fungerat tidigare på min mac också. Kan det vara något jag måste mecka med på macen för att få det att funka? Tacksam för svar mvh Slasken26 (dålig på mac)
Citera
2011-09-14, 02:25
Medlem
bytess avatar
Har ingen mac, men läser du texten tror jag du fattar?

Nåväl, fixa så den är skrivbar också inte bara läsbar.

Lycka till nybörjaren.
Citera
2011-09-14, 02:27
Medlem
Slasken26s avatar
Tack, i will do my best!
Citera
2011-09-14, 02:29
Medlem
bytess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasken26
Tack, i will do my best!

Bra
Citera
2011-09-14, 02:58
Medlem
Kongruensbojds avatar
Ta backup på innehållet och formatera disken. Välj FAT32 om du vill kunna använda den i både Windows och OS X. Annars kan du välja Mac OS Extended (journalförd). Detta borde lösa problemet.

Du använder programmet Skivverktyg i mappen Verktygsprogram, markerar disken i fråga och sedan klickar du på fliken "Radera".
Citera
2011-09-14, 03:25
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Ta backup på innehållet och formatera disken. Välj FAT32 om du vill kunna använda den i både Windows och OS X. Annars kan du välja Mac OS Extended (journalförd). Detta borde lösa problemet.

Du använder programmet Skivverktyg i mappen Verktygsprogram, markerar disken i fråga och sedan klickar du på fliken "Radera".
Är väl bättre att använda exFat isåfall? Slipper man limiten på 4GB/fil.
Citera
2011-09-14, 08:23
Medlem
tzjs avatar
Tillsägelser utdelade.
Kan ni inte diskutera ämnet utan att vara otrevliga mot varandra, så låt bli att skriva istället.
/mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in