Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-14, 12:37
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
1. Man kan trada med låtsaspengar. T ex "Min portfölj" på di.se

2. Är du säker på det?

3. Är fem år din maxgräns?

Kolla här: https://www.flashback.org/sp32358716

2 och 3. Nej jag kan självklart inte vara helt säker på det. Men det kan också vara så att jag nöjer mig med 10-20% vinst och säljer då eller att jag väntar längre än fem år med att sälja. I så fall är sannolikheten stor att det i alla fall blir mer vinst i dessa aktier än i en sparränta på 5%.
Citera
2011-09-14, 15:13
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
1. Man kan trada med låtsaspengar. T ex "Min portfölj" på di.se



Det bästa och sämsta att göra. Visst man ser hur bra/dålig man är, men man får inte känna på stressen av att ha en redig förlust när det är fiktiva medel. Om man vill träna Daytrading så är DI ganska dåligt då den e 15 min fördröjning på kurser och då blir det till att skriva alla kurser för hand och det tar tid (och man kommer någon gång kommer fuska lite, dvs ta en 10 öring då man tyckte man bestämde sig). Vid daytrading träning så måste jag säga gå in med mindre summa och ta små positioner som visserligen kommer ätas upp av courtage och träna på så sätt. Gör detta tills du har "lärt" dig hur marknaden funkar och reagerar.

// QuiZi
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback