2011-09-13, 22:51
Medlem
ChriizZs avatar
Tjaa, har en yamaha aerox som går skiiiiiit dåligt med 70cc(stage 6) och trimrör(Leovince xz), hade original fögge på först 12mm och den gick skit som vanligt, skaffade mig en dellorto 17.5mm, men det är samma skit??!!?! har bytt munstycke upp och ner, same shit! Varför är den så? vad är problemet? tacksam för svar!

EDIT: Glömde säga att den har segt axx och låg toppfart (60km? inte toppat pga helt ny cylle, ej inkörd än)
Senast redigerad av ChriizZ 2011-09-13 kl. 22:56.
Citera
2011-09-13, 23:20
Medlem
Rexxys avatar
Bytt variatorvikter i den då? Du bör ligga nere på 4g om jag minns rätt.
Citera
2011-09-14, 00:46
Medlem
Fladderbajss avatar
Kanske får för lite luft
Citera
2011-09-14, 01:02
Medlem
ChriizZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexxy
Bytt variatorvikter i den då? Du bör ligga nere på 4g om jag minns rätt.
den har 5.25 elr 4.25 gram just nu
Citera
2011-09-14, 01:03
Medlem
ChriizZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderbajs
Kanske får för lite luft
det tror ja ej för jag har själv ställt in förgasaren :/
Citera
2011-09-14, 01:03
Medlem
ChriizZs avatar
Citat:
Kanske får för lite luft
.
Citera
2011-09-14, 01:08
Medlem
Fladderbajss avatar
Har du kollat så du inte har en plugg i röret då. Vissa såkallade "trimmrör" har en plugg.
Citera
2011-09-14, 01:52
Medlem
XpS06s avatar
Hur låter den när du kör? Låter den som att den "fyrtaktar" eller låter den ändå normalt?
Vad är det för årsm på mopeden?
Hur ser tändstiftet ut? Är det knallvitt, oboybrunt eller kolsvart?

Som föregående talare sade, kolla även så att pluggen faktiskt är borta.
Citera
2011-09-14, 23:04
Medlem
ChriizZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XpS06
Hur låter den när du kör? Låter den som att den "fyrtaktar" eller låter den ändå normalt?
Vad är det för årsm på mopeden?
Hur ser tändstiftet ut? Är det knallvitt, oboybrunt eller kolsvart?

Som föregående talare sade, kolla även så att pluggen faktiskt är borta.
Den låter som en trimmad moppe nu pga sportluftfilter(när jag inte hade sportluftfilter då lät den som en vanlig moppe med trimrör), men när jag tar upp moppen på stöd och lutar den så däcket inte nuddar marken och gasar fullt då går den som FAAAN!! asså man hör hur kraftig och stark den är, då varvar den jävligt bra och jämt, men så fort ja sätter mig på den då går den seg som fan, väger bara 64 kg, det är en 02-03 om ja inte har fel, men om de plugg i röret då spelar ju de väl ingen roll? den ska iallafall gå bättre än vad den gör nu? rätta mig om jag har fel? har inte tittat till tändstiftet just nu, får titta imorrn.

snälla hjälp? kan det vara kopplingen? ska skaffa mig lite pengar(kommer nog att dröja att skaffa pengarna, men men...) och köpa en ny koppling och trimvariator och fögge, men vill att den ska gå bättre än nu.
Citera
2011-09-14, 23:05
Medlem
ChriizZs avatar
Citat:
Har du kollat så du inte har en plugg i röret då. Vissa såkallade "trimmrör" har en plugg.

ska titta om de finns plugg, men tror ej de gör så stor skillnad? eftersom den borde ju gå bra med ett pluggat rör pga 70cc och 17.5mm föggen :/
Citera
2011-09-15, 14:29
Medlem
XpS06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChriizZ
Den låter som en trimmad moppe nu pga sportluftfilter(när jag inte hade sportluftfilter då lät den som en vanlig moppe med trimrör), men när jag tar upp moppen på stöd och lutar den så däcket inte nuddar marken och gasar fullt då går den som FAAAN!! asså man hör hur kraftig och stark den är, då varvar den jävligt bra och jämt, men så fort ja sätter mig på den då går den seg som fan, väger bara 64 kg, det är en 02-03 om ja inte har fel, men om de plugg i röret då spelar ju de väl ingen roll? den ska iallafall gå bättre än vad den gör nu? rätta mig om jag har fel? har inte tittat till tändstiftet just nu, får titta imorrn.

snälla hjälp? kan det vara kopplingen? ska skaffa mig lite pengar(kommer nog att dröja att skaffa pengarna, men men...) och köpa en ny koppling och trimvariator och fögge, men vill att den ska gå bättre än nu.

Om pluggen är kvar i röret kommer den gå dåligt även om du har 70cc och större förgasare.
Kolla röret först, men det låter faktiskt onekligen som någonting i variatorn då den går bra när den är upphissad.

Tyvärr är variatorer INTE min grej så där kan jag faktiskt inte hjälpa dig allt för mycket. Har du bytt vikter sedan du trimmade?

Ett litet tips, skippa sportluftfilter. Det ger ingen effekt och tar bara mer bränsle, fast det låter förstås bättre.
Citera
2011-09-15, 22:12
Medlem
ChriizZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XpS06
Om pluggen är kvar i röret kommer den gå dåligt även om du har 70cc och större förgasare.
Kolla röret först, men det låter faktiskt onekligen som någonting i variatorn då den går bra när den är upphissad.

Tyvärr är variatorer INTE min grej så där kan jag faktiskt inte hjälpa dig allt för mycket. Har du bytt vikter sedan du trimmade?

Ett litet tips, skippa sportluftfilter. Det ger ingen effekt och tar bara mer bränsle, fast det låter förstås bättre.
ska titta om pluggen är kvar i röret, variatorvikterna är helt nya! 4.25 gram, idag tog jag o bytte från sportluftfilter till original pga de lät för mkt, och nu går den mkt bättre med original :S sjukt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in