2011-09-13, 22:36
Medlem
casibois avatar
Tjena, igår uppdaterade jag mitt grafikkort vilket jag inte gjort på 2 år.
När jag uppdaterat allt tänkte jag spela lite CS (Counter Strike) de visade sig då att jag max hade 60fps ingame. Då kollade jag det ny installerade grafikkortet och såg att Verticalsync va påslaget. Jag stängde av det och testade igen. Samma problem.

Innan hade jag stabila 100fps och man märker ganska stor skillnad när man ligger på 60fps

Jag vet inte riktigt vad felet är.. Vad jag ska stänga av osv.

Jag har NVIDIA.

Tack på förhand
Citera
2011-09-13, 22:39
Medlem
Galetnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casiboi
Tjena, igår uppdaterade jag mitt grafikkort vilket jag inte gjort på 2 år.
När jag uppdaterat allt tänkte jag spela lite CS (Counter Strike) de visade sig då att jag max hade 60fps ingame. Då kollade jag det ny installerade grafikkortet och såg att Verticalsync va påslaget. Jag stängde av det och testade igen. Samma problem.

Innan hade jag stabila 100fps och man märker ganska stor skillnad när man ligger på 60fps

Jag vet inte riktigt vad felet är.. Vad jag ska stänga av osv.

Jag har NVIDIA.

Tack på förhand

Testa att först uppdatera till de senaste drivrutinerna för ditt grafikkort, sedan kan du testa att ställa in "applikationsspecifika" inställningar (alltså stänga av V-Syncen där). Har för mig att det finns inom NVidia's kontrollpanel. Haft samma problem tidigare, men löste sig när jag gjorde ovanstående
Citera
2011-09-13, 22:41
Medlem
casibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galetnice
Testa att först uppdatera till de senaste drivrutinerna för ditt grafikkort, sedan kan du testa att ställa in "applikationsspecifika" inställningar (alltså stänga av V-Syncen där). Har för mig att det finns inom NVidia's kontrollpanel. Haft samma problem tidigare, men löste sig när jag gjorde ovanstående

Hur uppdaterar jag till de senaste drivrutinerna?..

Är ingen höjdare på datorer
Citera
2011-09-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casiboi
Hur uppdaterar jag till de senaste drivrutinerna?..

Är ingen höjdare på datorer

http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

välj ditt grafikkort och det operativsystem du har alternativt i om du har en Nvidiaikon nere i högra fältet så högerklickar du på den och väljer kontrollerar uppdateringar.
Citera
2011-09-13, 23:11
Medlem
casibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiffarN
http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

välj ditt grafikkort och det operativsystem du har alternativt i om du har en Nvidiaikon nere i högra fältet så högerklickar du på den och väljer kontrollerar uppdateringar.

Aha, men det va exakt det jag gjorde igår. Jag uppdaterade mitt grafikkort och efter jag gjort det fick jag detta problem med FPS'en
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in