Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-12-05, 02:25
  #13
Banned
stargazers avatar
Jag fattar inte att det skulle vara olagligt att odla opiumvalmo. De finns ju att köpa i diverse seriösa frökataloger (under det latinska namnet papaver somniferum). Däremot är det kanske olagligt att skörda och extrahera opiaterna ur kapslarna, men det är väl sånt man kan sköta relativt snyggt. Plocka in en bukett och sköt skördandet inne vid köksbordet, eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2004-12-05, 10:24
  #14
Banned
somniferums avatar
Det är som sagt inte olagligt att odla, ifall avsikten verkligen är blomsterdekorationer...vilket ingen lär köpa ifall det är DU som odlar.

Enklast är att odla lite avskilt, för jag tycker faktiskt att man SKA skörda på plats, helst en tidig sommarmorgon...det hör liksom till
Citera
2004-12-05, 15:03
  #15
Avstängd
hemoglobins avatar
hittade ju som sagt sand/grustag, ganska litet isamband med en liten avfalltipp med trädgårdsavfall, tänkte odla en del där med,, verkar inte vara speciellt många som kör dit numera!
kolla in denna, man blir ju upphetsad bara av att se:
http://opium.poppies.org/index.php?act=ST&f=5&t=8959&

MVH J
Citera
2004-12-05, 17:36
  #16
Banned
somniferums avatar
Helvete vilken bild!

Tror jag ska lyssna på "Hits For Kidz 2" och runka när jag tittar på den bilden...
Citera
2004-12-05, 17:50
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somniferum

Enklast är att odla lite avskilt, för jag tycker faktiskt att man SKA skörda på plats, helst en tidig sommarmorgon...det hör liksom till

Väldigt OT; Du har inga tips på bra, avskilda platser? Har funderat så det knakar men inte kommit på något. Att skörda på tomten är inget alternativ för mig, mycket folk som ser. Dessutom ganska liten yta att odla på...
Citera
2004-12-05, 18:16
  #18
Avstängd
hemoglobins avatar
Tycker själv att 1an är bättre men smaken jaa.....
bilden är grym, en sån odling skulle jag vilja ha!
Sen du sova är det inte speciellt svårt att få fram morfinbas om du bara lyckas skaka fram lite morfin, räknar att göra det i sommar!
Och visst finns det morfintabletter, men jag menar du måste ha några stycken för att få ett godkänt rus, själv löser jag tabletterna och skjuter dom!
Kan tilläga att jag aldrig har haft några problem med det!
Kan också berätta att enda gången jag haft bekymer, var när man sjuk som man är skjöt opium direkt,, blev en jävla böld som doktorn fick skära upp!
MVH J
Citera
2004-12-05, 19:24
  #19
Banned
somniferums avatar
Vet inte hur det ser ut där du bor, men bäst är ju en solig plats med sandig jord där varken djur eller människor brukar gå.

Ett tips är att leta på solsidan på några lokala berg och hitta en svåråtkomlig plats där du kan gräva ut en odling och ta dit ny jord osv.
Bäst vore ju om du bara kan ta dig dit med rep.
Citera
2004-12-05, 19:52
  #20
Avstängd
hemoglobins avatar
he he,, alla har ju inte berg som ni lyckligt lottade norröver!
Låter ju bra med en bergsslutning!
Fast sen kommer ju solen åt för det mesta under sommaren, lite var som men bäst att som sagt att hitta en plats där solen ligger på ett antal timmar per dag!
MVH J
Citera
2004-12-05, 19:53
  #21
Avstängd
hemoglobins avatar
sen om det är äldre folk eller "vuxna" så tycker dom flesta säkert bara att det är fint om dom ser ett fält vallmo!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback