2011-09-13, 19:15
Bannlyst
På alla datorer jag haft sedan tidernas begynnelse så har man alltid uppdaterat sidan med knappen "F5" men på min nya dator så hoppar browsern till startsidan istället.

Beror det på datorn (HP Pavillion G7) eller har Microsoft ändrat om bland kortkommandona i Windows 7 Home Edition?

Blir tokig när saker inte fungerar som man är van vid. Kan man själv ställa in vilka uppgifter de olika F-knapparna skall utföra?
Citera
2011-09-13, 19:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det räcker med ett frågetecken. Tråd redigerad //Mod
Citera
2011-09-13, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det räcker med ett frågetecken. Tråd redigerad //Mod

Måste varit tangentbordet som hängde sig....helt galet! :Rolleyes:
Citera
2011-09-13, 19:22
Medlem
jarlens avatar
[quote=LOKO_MOTIV]På alla datorer jag haft sedan tidernas begynnelse så har man alltid uppdaterat sidan med knappen "F5" men på min nya dator så hoppar browsern till startsidan istället.

Beror det på datorn (HP Pavillion G7) eller har Microsoft ändrat om bland kortkommandona i Windows 7 Home Edition?

Det kanske är så att det endast utför F-kommandon när man trycker tillsammans med Fn-knappen?

Är "F5" skrivet i blått?
Citera
2011-09-13, 19:24
Bannlyst
[quote=jarlen]
Citat:
Ursprungligen postat av LOKO_MOTIV
På alla datorer jag haft sedan tidernas begynnelse så har man alltid uppdaterat sidan med knappen "F5" men på min nya dator så hoppar browsern till startsidan istället.

En sökning på google visar ditt tangentbord:

http://skodwarde.com/wp-content/uplo...1/IMG_0159.jpg

F5 är blåmarkerad, alltså utförs kommandot F5 när man trycker på den i kombination med den blåa FN (function) knappen (ungefär som shift).

Ahhhh i see Tack för hjälpen!

Edit: Nä, det är faktiskt inte skrivet i blått men fungerade trots allt som du skrev.
Det är lite krångligare än vad jag är van vid men bättre än att inte kunna uppdatera överhuvudtaget.
Senast redigerad av LOKO_MOTIV 2011-09-13 kl. 19:26.
Citera
2011-09-13, 19:26
Medlem
jarlens avatar
[quote=LOKO_MOTIV]
Citat:
Ursprungligen postat av jarlen

Ahhhh i see Tack för hjälpen!

Teorin är rätt, men jag fick ändra mig för bilden sa "pavillion g7" men jag såg sen att det tydligt står "dell".

Hursomhelst, på laptops så har dom numer ofta skuffat undan f-knapparna till förmån för olika snabbfunktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in