Läkaren som skrev ut Xanor slutade och jag fick en ny läkare.
Han plockade genast bort xanoren (utan att ens fråga mig
först/förbereda mig) Ingen info om vad som skulle komma.
Nya läkaren tog bort dessa pga jag ska få Terapi (KBT)
ist.
Vilket jag har väntat på i flera månader nu utan svar från dem som
håller i Terapin.
Ang nedtrappningen.
Först menade han att jag skulle trappa ner på 5 dagar (!!!!!)
Jag åkte in på akuten 4-5 ggr på ett dygn!!
Jag kontaktade RFHL och min läkare kontaktade dem. Dem fick
min läkare att förlänga nedtrappningen, men bara 2 veckor..och då med
Oxascand. (vilket också kändes lite för snabbt..) från 2mg xanor till
0,5mg xanor i
5 dagar..sedan 5mg oxascand 2ggr per dag i 1 vecka, 5mg sista veckan.
Jag frågar han varför inte han varnade mig för vad som skulle
komma..att jag skulle föras till helvetet,
Varför fick jag ingen info? Är det inte upp till patienten om denne
vill sluta ens? Att patienten har motivation? osv.
"Nej det här bestämmer jag" fick jag till svar.
Men jaja, nu har det ju gått 4 månader som sagt. Inget man kan göra
något åt.
Är bara rädd att jag fått någon hjärnskada eller något? att detta
aldrig går över?
Kan nämna lite symptom jag haft/har som jag ALDRIG hade (förutom ångest då,men inte på denna nivån) varken innan
jag började med benso eller under tiden jag åt det.
Har konstant ångest.
Hjärtklappning.
Huvudvärk
Ont i ryggen
Känns som det vibrera i hela kroppen.
Ont i käken
Svettas
Depression
Overklighetskänslor/Känns konstigt att "leva/ vara människa" <- derealisation?
Rädd för allt / Allt känns obehagligt.
Har extrem dödsångest,men det svänger om snabbt till självmordstankar ,
Får konstiga flashbacks från förr (inga speciella)
känns "som att man har på känn att man snart kommer att dö"
Listan kan göras lång. Jag känner att det här inte är vanlig ångest.
Har läst en hel del på nätet och sökt info..tycker att det är ganska
solklart att det är sk förlängd abstinens?
Vore skönt att snacka med någon som själv gått igenom detta och vet vad det handlar om.
Oj,detta inlägg blev långt.