Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-11-07, 11:52
  #73
Medlem
Rebelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramellen
Tusen tack igen för svar!
Ja detta är hemskt,idag åkte blodtrycket och pulsen upp i taket igen.
Känner du igen känslan av att det liksom pulserar en frätande känsla inombords...som att kroppen skriker efter benzo?
och denna ångest som är av sådan frätande karaktär,som är outhärdig

Muskelvärk utan dess like också

Hur Mår du idag? Ett år senare
Citera
2018-11-07, 13:50
  #74
Medlem
Rebelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niqqaslaya
Klart jag kände igen allt det. Skakade som ett fån, kändes som att jag levde i en bubbla. Var deprimerad ett bra tag framöver, flera veckor/månader troligtvis. Det går över, oroa dig inte om den delen. Men som sagt, underskatta inte testosteron . INTE MÅTT DÅLIGT SEDAN JAG KLEV ON för ca 1 år sedan! Sluta vara en jävlar vekling är tips 1. Därefter kommer allt lösa sig

Mvh

Tror knappast du varit med om svår benzoabstinens.
Skulle vilja köra in dina ballar i ett skruvstäd och säga -Sluta va en jävla vekling.

Jävla anabola fjant
Citera
2018-11-17, 21:50
  #75
Medlem
RollingStoness avatar
Ahh, benso-at är vidrigt. En jag vet kom en gång hem från ett land långt borta till bara en karta Imovane och inga kontakter. Han hade aldrig knarkat så tungt som då. Lång tid och inte bara benso dessutom. Hans avtändning var ruskig att behöva bevittna. Jag tror inte han någonsin blev människa igen.
Men nu var detta förvisso väldigt mycket mer än doserna som nämns i tråden. Och som sagt, det var annat inblandat också. Men ändå.. Benso-at. Fy fan
Citera
2019-02-11, 12:08
  #76
Medlem
Så otroligt skönt läsa att man inte är ensam.

Är mitt i urtrappning zoplikon och har man inte varit med om detta helvetet Så kom vändningar som små pistolskott av välbehag och styrka och pendlar upp och ner

Och för varje dag så försöker jag bara flyta med i helvete känslorna för att känna vändningarna. Men det går inte komma in lika hårt utan man trycks bara tillbaka mer och mer till välmående. Och tycker det blir mindre Är mitt i det och ingen aning om tid m.m. Känner att man skiter i tiden hur länge och blir bara starkare och starkare.
Helt makalöst när vändningarna kommer och för mig så kom vändningen på en gång och man undrar vad som händer utan att bli orolig

Jag är säkert långt från klar men kämpar och alla som kämpar där ute. det vänder och det behöver inte alltid ta så långtid utan det kan sluta i morgon.
Så tänker jag

Och att ta tag i småsaker som man inte orkade innan och inte kunde fatta folk fixade blir helt naturligt inget problem längre

Satans vad hjärnan är konstig.
Och tänker aldrig ge upp och tänka mer än en gång om lite svårt och somna är värt detta och är ett stort problem.

Stilnoct och imovane. 10 år

👍Henke
__________________
Senast redigerad av Idacaisa 2019-02-11 kl. 12:29.
Citera
2019-02-11, 12:17
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idacaisa
Så otroligt skönt läsa att man inte är ensam. Alla vänliga människor.

Är urtrappning zoplikon och har man inte varit med om det. Så kommer vändningar som små pistolskott av välbehag och styrka pendlar upp och ner för

Och för varje dag så försöker jag bara flyta med i helvete känslorna för att känna vändningarna. Men det går inte komma in lika hårt utan man trycks bara tillbaka mer och mer till välmående. Och tycker det blir mindre Är mitt i det och ingen aning om tid m.m. Känner man skiter i tiden hur länge till helt blir bara starkare och starkare. Helt makalöst när vändningarna kommer och för mig så kom vändningen på en gång och man undrar vad som händer utan att bli orolig

Jag är säkert långt från klar men kämpar och alla som kämpar där ute. det vänder och det behöver inte alltid ta så långtid utan det kan sluta i morgon. blir inte besviken om det fortsätter

Och att ta tag i småsaker som man inte orkade innan och inte kunde fatta folk fixade blir helt naturligt inget problem längre

Satans vad hjärnan är konstig.
Så känner jag. Och tänker aldrig ge upp och tänka mer än en gång om lite svårt och somna är värt detta och är ett stort problem.

Stilnoct och imovane. 10 år

👍Henke
Ja, man måste rida av helvetetskänslorna helt nykter och gå igenom det hela. Det är bara att hålla ut, vågorna ebbar ut till slut...
Meditation, träning, yoga, mindfullness eller vad som hjälper en att få ett klart sinne (inte droger/alkohol) är mycket användbart. Man får mycket tillbaka bara man står ut
Citera
2019-06-02, 16:18
  #78
Medlem
Jag blev ”allergisk” Mot dofter under min sista tid på Zopiklon ( lågdosberoende men 11 år) och är det fortfarande 5 månader efter CT. Ingen mer som har det som ”abstinens”!
Citera
2019-06-02, 22:03
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemskasteJag
Jag blev ”allergisk” Mot dofter under min sista tid på Zopiklon ( lågdosberoende men 11 år) och är det fortfarande 5 månader efter CT. Ingen mer som har det som ”abstinens”!

Mat smakade väldigt konstigt för mig när jag gick av Diazepam. Trodde många gånger att maten jag hade i kylskåpet hade blivit gammal eller det var något fel på den, tills jag insåg att allt smakade konstigt och det nog bara var nån konstig bi-effekt. Kan inte minnas om det var samma sak med lukter men, smak och lukt är ju besläktade så tänkte att jag skriver nåt om det ändå.
Citera
2019-06-05, 11:13
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurk69
Mat smakade väldigt konstigt för mig när jag gick av Diazepam. Trodde många gånger att maten jag hade i kylskåpet hade blivit gammal eller det var något fel på den, tills jag insåg att allt smakade konstigt och det nog bara var nån konstig bi-effekt. Kan inte minnas om det var samma sak med lukter men, smak och lukt är ju besläktade så tänkte att jag skriver nåt om det ändå.

Jag hoppas verkligen det är det och att det försvinner. Ibland luktar det bränt i näsan med, så irriterande.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback