2011-09-13, 02:01
Medlem
Om man t.ex har ett webbhotell med SMTP(?) eller liknande, som jag haft på binero förut. Så kunde man skicka mail från och till vem jag ville, och mailet såg äkta ut.

Nu undrar jag bara om det går att göra detta utan webbhotellet? Vet att det ska finnas några sidor där man kan skicka ifrån, men dessa skriver i mailet att det är fake.
Någon som vet hur man gör utan att behöva betala för webbhotell eller annat?

Vore bra också om man kan välja namn på avsändaren, som jag hade på mitt webbhotell.
Såhär såg koden ut som jag använde mig utav, den var helt perfekt att skicka med:

Citat:
<?php

if(isset($_POST['send'])){

$from_name = $_POST['from_name'];
$from_email = $_POST['from_email'];
$to_email = $_POST['to_email'];
$subject = $_POST['subject'];
$message = $_POST['message'];

$headers = "From: ".$from_name." <".$from_email.">\r\n";
$headers .= "Reply-To: ".$from_email."\r\n";

mail($to_email, $subject, $message, $headers, "-f".$from_email);

echo "Message sent!";

}

?>

<br />

<form action="<?php $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
Från namn: <input type="text" name="from_name" /> <br />
Från email: <input type="text" name="from_email" /> <br />
Till email: <input type="text" name="to_email" /> <br />
Ämne: <input type="text" name="subject" /> <br />
Meddelande: <textarea rows="20" cols="50" name="message"></textarea> <br />
<input type="submit" name="send" value="Skicka email" />
</form>
Citera
2011-09-13, 02:04
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychoz
Vore bra också om man kan välja namn på avsändaren

Nu vet inte jag vad du håller på med för fuffens. Men kan du inte göra det i din vanliga mail-klient i PCn?
Citera
2011-09-13, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Nu vet inte jag vad du håller på med för fuffens. Men kan du inte göra det i din vanliga mail-klient i PCn?

Tänker bara skämta med polare osv.

Vad menar du med vanliga mail-klient? Jag måste ha någon typ av SMTP server där jag kan skicka mailen ifrån eller så. Hade ju en på binero men har inte det nå mer :/

Eller om det bara finns någon lätt hemsida där man kan skicka fake mail ifrån. Jag har just googlat och hittat cirka 5 stycken, därav kanske 3 fungerat men alla dessa skickar med att det är fake i mailet, och några av dom far även direkt till skräpposten.

Och innan någon säger det, så visst är det inte 100% ospårbart, vet att man kan kolla upp källan om vart mailet skickats ifrån. Men dom jag ska skicka till kommer inte kunna tänka så långt ändå.
Citera
2011-09-13, 12:24
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychoz
Vad menar du med vanliga mail-klient?

E-post funkar ju precis som papperspost. Du har två olika sorters brevlådor. Dels din egen POP3/IMAP-låda som är DIN egen för inkommande post. Och dels finns de lite mer gemensamma större SMTP-lådorna för kvarterets utgående post.

Och när du lägger post på den stora gula SMTP-lådan kan du givetvis skriva Arne Anka som avsändare om du vill det.

I din e-post-klienter (Outlook2011?, Thunderbird i Windows, eller Mail i OSX) finns ju inställningar för vad du har för e-post-adress. En inställning för ditt fulla namn brukar också finnas. Det är ju bara att tillfälligt ändra dessa.

Eller så brukar det finnas möjlighet att använda flera olika konton i samma e-post-program.

Eller så kan du ju använda ytterligare en e-post-klient enbart för bus. Tex Thunderbird för din vanliga mail, och Outlook för bus-mail.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in