• 1
  • 2
2011-09-13, 01:26
Medlem
Tja!
Alltid när jag dricker mycket alkohol så somnar jag aldrig helt utan är i något konstigt tillstånd där jag drömmer och är medveten i drömmen, men eftersom jag är packad så vet jag inte att det är en dröm. Drömmarna brukar ofta vara normala och dagen efter så vet jag inte om saker har hänt eller inte. kan till och med vakna upp i natten och inte veta vad som har hänt i verkliga livet och drömmen. Någon mer som har fått dessa "drömmar" och berätta gärna vad som hände i dom.
Citera
2011-09-13, 01:30
Medlem
crying.freemans avatar
Förhoppningsvis är inte detta vad som händer med dig; https://www.flashback.org/t1654108.

Har du brukat andra droger?

Har själv aldrig har onormalt verkliga drömmar, men det händer ju ibland att det tar några sekunder efter att man vaknat för att inse att man inte lever i en actionfilm.

freeman
Citera
2011-09-13, 01:40
Medlem
Haha det är exakt så bara att det endast händer när jag har druckit mycket alkohol eller är sjuk i feber. När jag får hög feber får jag också liknande drömmar och när jag är vaken så hör jag ljud som inte finns och många ljud blir förstärkta. tror fan nästan att jag har någon sjukdom. blir nog att dra ner på alkoholen.
Citera
2011-09-13, 01:52
Medlem
crying.freemans avatar
Haha, för mycket av det goda kanske?

Annars googla lucid dreams och gör något ball av det

Peace!
Citera
2011-09-13, 03:24
Medlem
abccbas avatar
Nu för tiden får jag väldigt konstiga och många lucida drömmar när jag dricker alkohol. Varje gång jag är full i stort sett. Håller med om att det ibland kan vara jobbigt när man vaknar och inte vet vad som var en dröm och vad som egentligen hände kvällen innan. Kan ta några minuter att räkna ut ibland! De här drömmarna är fan så mycket verkligare än om jag skulle få en lucid dröm när jag inte druckit alkohol.
Citera
2011-09-13, 07:03
Medlem
Sirmesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abccba
Nu för tiden får jag väldigt konstiga och många lucida drömmar när jag dricker alkohol. Varje gång jag är full i stort sett. Håller med om att det ibland kan vara jobbigt när man vaknar och inte vet vad som var en dröm och vad som egentligen hände kvällen innan. Kan ta några minuter att räkna ut ibland! De här drömmarna är fan så mycket verkligare än om jag skulle få en lucid dröm när jag inte druckit alkohol.

Kör du hårt på alkoholen istället för meccet nu ?
Citera
2011-09-13, 12:22
Medlem
abccbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirmess
Kör du hårt på alkoholen istället för meccet nu ?

Haha. Nja, kanske lite! Hur så?
Citera
2011-09-13, 16:46
Medlem
Kommer ihåg att jag vaknade en gång av att jag typ "skrek" att en polare hade baxat mitt kreatin.
Citera
2011-09-13, 19:19
Medlem
Sirmesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abccba
Haha. Nja, kanske lite! Hur så?

Va hade ju våra Fbchatt stunder då vi satt och snacka om inget!

Miss that!¨¨
mvh
Citera
2011-09-13, 19:23
Medlem
CristDaFists avatar
Lucid dreaming. Första steget är att vara medveten om att man drömmer. Det blir enklare att få såna drömmar när man bara sover halvt, och är man påverkad av nånting kan det hjälpa till att få lite skummare drömmar.
Citera
2011-09-13, 19:31
Medlem
abccbas avatar
Kom på att det ofta uppstår såna här drömmar efter opioider också. Bara jag eller någon annan som också får det?

Citat:
Ursprungligen postat av Sirmess
Va hade ju våra Fbchatt stunder då vi satt och snacka om inget!

Miss that!¨¨
mvh

Just det, ja. Det var fina tider det! Undrar när fan chatten ska komma igång igen?! Saknar den!
Citera
2011-09-14, 12:46
Medlem
Läste på nätet att centralstimulerande droger (alkohol) hjälper att få lucida drömmar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in