2011-09-13, 01:06
Medlem
Har kikat en del på familjeliv.se, forumdelen och det som står där får en att tappa allt hopp om kärlek och relationer. För er som inte vet vad Familjeliv är så kan man säga att det är ett flashback för tjejer.

Frågeställningarna och diskussionerna kan låta ungefär så här:

"Vill skiljas med min man men gör det inte för då kommer jag inte ha råd att bo kvar i vår 9-rummare på Östermalm med egen tjänare."

"Min man och jag har inte haft sex på 7 år för jag har inte velat, jag gillar inte sex speciellt mycket. Nu säger han att han vill skiljas, jag fattar ingenting?"

"Hur länge måste man vänta innan man gifter om sig? Jag lämnade min man förra veckan och har legat med två nya, varav den ena har jag fått känslor för och vill gifta mig med."

"Jag funderar på att lämna mig man, tror inte jag är kär i honom längre. Vi har varit gifta i 16 år och nu känner jag inga fjärilar i magen längre när jag ser honom."

"Jag har legat med min mans chef. Bör jag berätta det för honom?"

"Min man vill prova andra ställningar än missionären. Bör han söka hjälp?"

Osv...

Efter att ha surfat runt på Familjeliv inser man att chansen att få ett fungerande familjeliv är minimalt. Kvinnor verkar ha fullkomligt orimliga förväntningar på ett förhållande och på verkligheten med för den delen. Jag känner att det nästan inte känns lönt att ha ett förhållande, det kommer ändå sluta med att kvinnan inte vill ha sex eller att hon vill skilja sig om man går efter vad som skrivs där.

Vad säger ni andra?
Citera
2011-09-13, 01:22
Medlem
revodnebs avatar
Är det inte de där galningarna som vill adoptera hivsmittade barn också, och sen tiga och ljuga om det för resten av samhället? I mina ögon är de totalt verklighetsfrånvända.
Citera
2011-09-13, 01:24
Medlem
OffensiveShits avatar
Dessa kvinnor som skriver på familljeliv.se har nog på tok för mycket fritid, då kommer ju dessa tankar och det skrivs om det på nätet. Kvinnor som värderar relationer och familjelivet högt skriver nog inte där.

Varför ska andras felsteg hindra dig från att lyckas i en relation och en framtida familj? (det är som att säga t.ex att det inte är lönt att plugga i högskolan bara för att det är så många som hoppar av) Du skapar din egen lycka.
Citera
2011-09-13, 01:27
Medlem
Alla kvinnor är troll, visste du inte det? Den stora utmaningen är om du kan trolla dom mer än dom trollar dig =)
Citera
2011-09-13, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveShit
Dessa kvinnor som skriver på familljeliv.se har nog på tok för mycket fritid, då kommer ju dessa tankar och det skrivs om det på nätet. Kvinnor som värderar relationer och familjelivet högt skriver nog inte där. Varför ska andras felsteg hindra dig från att lyckas i en relation och en framtida familj? (det är som att säga t.ex att det inte är lönt att plugga i högskolan bara för att det är så många som hoppar av) Du skapar din egen lycka.

Fokus för sidan är just familjeliv och relationer, därav namnet.

Frågan är hurpass mycket diskussionerna där speglar verkligheten, hur pass representativa dessa kvinnor är. Där är en hel del folk (kvinnor) som skriver och där råder relativt stor konsensus i diskussionerna.
Citera
2011-09-13, 02:19
Medlem
LendaleWhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balletralle1234
Fokus för sidan är just familjeliv och relationer, därav namnet.

Frågan är hurpass mycket diskussionerna där speglar verkligheten, hur pass representativa dessa kvinnor är. Där är en hel del folk (kvinnor) som skriver och där råder relativt stor konsensus i diskussionerna.

Precis. Knappast så att människorna på familjeliv är representativa för alla kvinnor i samhället, som tur är. Samma sak kan sägas om FB, vilket kanske är tur det också.
Citera
2011-09-13, 04:25
Bannlyst
Det verkar iaf råda enighet på sidan om att "Har du inte knullat med en ickesvensk man är du en förlorare"
Citera
2011-09-13, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balletralle1234

Efter att ha surfat runt på Familjeliv inser man att chansen att få ett fungerande familjeliv är minimalt. Kvinnor verkar ha fullkomligt orimliga förväntningar på ett förhållande och på verkligheten med för den delen. Jag känner att det nästan inte känns lönt att ha ett förhållande, det kommer ändå sluta med att kvinnan inte vill ha sex eller att hon vill skilja sig om man går efter vad som skrivs där.

Vad säger ni andra?

Man får inte glömma att det finns bra kvinnor också, men såhär är det: många kvinnor (och män) är inte som de ska i pallet!

Som svensk man tror jag att man får räkna med minst ett kraschat äktenskap under ett normallångt liv. Så är det bara. Sedan undrar man ju vad männen i dessa relationer tänker: jag menar, inte sex på sju år. Klart att VD:n knullat minst en sekreterare under den tiden, eller hur?
Citera
2011-09-13, 08:38
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Äh, jämför man med flashback så är familjelivs trådar riktigt präktiga och trevliga
Citera
2011-09-13, 08:47
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Äh, jämför man med flashback så är familjelivs trådar riktigt präktiga och trevliga

Jo men jämför man med Ted Bundy så framstår även du som trevlig, vettig och med bra, sansade åsikter om relationer och det motsatta könet.

Avgörande för resultatet är hur man räknar
Citera
2011-09-13, 08:56
Medlem
Diablesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGnu
Det verkar iaf råda enighet på sidan om att "Har du inte knullat med en ickesvensk man är du en förlorare"

Det är väl deras sätt att framstå som nytänkade moderna kvinnor. Odd Molly-fittor är dom hela bunten där inne.
Citera
2011-09-13, 08:58
Medlem
MahablaMkloutas avatar
Ett annat återkommande tema på Familjeliv är ju "Min sambo skär i mig med kniv, förbjuder mig att träffa andra människor, säger till mina barn att han hatar dem och låter inte oss andra få någon mat men jag orkar bara inte lämna honom! (Och ibland är han snäll.)"

Eller den underbara "Det finns bilder på lättklädda kvinnor på min mans jobb, jag känner mig KRÄNKT!" varpå fem medelålders kvinnor utan intressen och tio tjugotreåringar som har barn med två olika män genast replikerar: "Lämna!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in