2016-12-01, 11:04
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Fast det var väl ändå S med ett motvilligt MP som satte upp gränsskydd? C är väl fortfarande emot det så borgarna är inte trovärdig i frågan. Vet inte direkt om S stöttade Alliansens invandringspolitik, den bedrevs ju med hjälp av MP. Sedan ska vi inte glömma att invandrarna blir fler och fler för varje år som går och dessa röstar säker mera åt vänster...

S med Mp eller M med C.
Problemet är nog likvärdigt.

Att invandrare röstar på S är tveklöst. S har ju profilerat sig i utanförskapsområden och Carin Jämtin ville ju införa en muslimsk högtid som officiell helgdag i Sverige.
Tittar du på Sverige idag, och glömmer det förflutna, så innehåller M mycket fler förtroendeingivande personer än S. Jag hade mycket hellre lagt min röst på Hanif Bali än på Veronica Palm.
Sen när det finns socialdemokrater som uttalar sig så här : https://samtiden.nu/26664/s-politiker-aterga-till-generos-flyktingpolitik/ ... då finns det ingen som helst anledning till att rösta på S som svensk.
2016-12-01, 11:06
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Störst anledning att dra öronen åt sig har Moderaterna som fortsätter sitt ras från valet. Kd är marginalernas parti och hänger på gärdsgården som vanligt. Centern och Folkpartiet byter väljare mellan sig. V och miljöpartiet ägnar sig åt samma fenomen medan Socialdemokraterna konseliderar sin ställning som största parti. Sd har ju en egen tråd men eftersom de finns med i undersökningen så kan man konstatera att de har ökat sedan valet men marginellt eller inte alls sedan förra mätningen. Säkerligen är det moderater som bidragit till detta.
M 2,0% till SD, men S ligger inte långt efter med 1,4%. Alla partier tappar till SD men mest intressanta att både V och MP gör det (0,2%).

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Demokrati/Partisympatier/Partisympatiundersokningen-PSU/12436/12443/Behallare-for-Press/411493/
2016-12-01, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
S med Mp eller M med C.
Problemet är nog likvärdigt.

Att invandrare röstar på S är tveklöst. S har ju profilerat sig i utanförskapsområden och Carin Jämtin ville ju införa en muslimsk högtid som officiell helgdag i Sverige.
Tittar du på Sverige idag, och glömmer det förflutna, så innehåller M mycket fler förtroendeingivande personer än S. Jag hade mycket hellre lagt min röst på Hanif Bali än på Veronica Palm.
Sen när det finns socialdemokrater som uttalar sig så här : https://samtiden.nu/26664/s-politiker-aterga-till-generos-flyktingpolitik/ ... då finns det ingen som helst anledning till att rösta på S som svensk.

Var det inte Hanif Bali som blev degraderad i M och Veronica Palm är väl inte ens kvar i S riksdagsgrupp? M kan innehålla hur många förtroendeingivande personer som helst men det är inte dessa som styr och ställer...
2016-12-01, 11:10
Medlem
SCB är skit deras undersökningar stämmer inte. SD påväg mot 30% M och S tappar.
2016-12-01, 11:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
http://www.hd.se/2016-12-01/scb-rodgronas-ledning-okar

S, Mp och V ökar mot Alliansen och SD ligger kvar på samma nivå som tidigare.

Hur är det möjligt?
Sover Sverige? Ser man inte vad som händer?

Regeringspartierna ökar samtidigt som :
* Skatterna ska höjas
* Bostadsbristen är värre än någonsin
* Polisen är sin största kris någonsin
* Brottsligheten ökar dramatiskt, i synnerhet grova brott
* Anvisningslagen som tvingar ut svenska privatpersoner, företag och föreningar till förmån för nyanlända
* En katastrofal invandringspolitik
* En underbalanserad budget
* Förslag på att inskränka presstödet till oliktänkande medier
* Förslag på vinsttak på företag som driver offentlig verksamhet
* Ekonomin i nästan alla svenska kommuner försämras och skattekraften minskar
* Klyftorna i samhället ökar
* Skolresultaten försämras och våldet mot elever och pedagoger ökar
* Äldrevården försämras och allt mindre vårdplatser till äldre minskas
* Vård, i synnerhet akut och förlossningsvården, är i akut kris och i enormt behov av personal

Ja jag orkar inte mer men skulle kunna fortsätta ett tag till.
Vad händer? Manipulerar SCB frågor och svar och är styrda av Etablissemanget eller är svenskar bara helt jävla korkade?

Någon som förstår?
Ja jag förstår!
Det blir så när människor lämnar över sin hjärna till staten( de vet bättre än vad du gör, ät en brödskiva om dagen politik)
Jag kallar det för vad det är.
Psykologisk krigsföring!
Jag tror inte ens på det eller också är det fusk.
Du tror att du får rösta.....
Något av det är det.

Det krävs ett nytt sätt att tänka för att lösa de problemet vi skapat med det gamla sättet att tänka......
2016-12-01, 11:21
Medlem
En röst på S,V, Mp eller 7-klövern spelar ingen större roll, de levererar samma politik. Sd framstår som den enda oppositionen. Tror att de får c:a 25% i nästa val. 7-klövern svek sina väljare vid förra valet.
Det kommer de straffas för av sina väljare.
Om M inte kan regera med Sd, kommer vi få Löfven Feminist regering Forever.
SCB, siffror hur trovärdiga, är de?
2016-12-01, 11:27
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja jag förstår!
Det blir så när människor lämnar över sin hjärna till staten( de vet bättre än vad du gör, ät en brödskiva om dagen politik)
Jag kallar det för vad det är.
Psykologisk krigsföring!
Jag tror inte ens på det eller också är det fusk.
Du tror att du får rösta.....
Något av det är det.

Det krävs ett nytt sätt att tänka för att lösa de problemet vi skapat med det gamla sättet att tänka......

Sverige må vara en demokratur, men att SCB skulle vara infiltrerat är väl en konspirationsteori av värsta laget?
2016-12-01, 11:30
Medlem
Z2361s avatar
Dålig rubriksättning. Allt handlar om vad man jämför med.

Jämför med siffrorna från valet:

SCB/Valet 2014
Rödgröna 41,4%/43.5%
Allianse5n 37,9%/39.3%
SD 17.5%/12.8%

Rödgrönas ledning över Alliansen enligt SCB:s novemberundersökning - 3.5%
Rödgrönas ledning över Alliansen vid valet 2014 - 4.2%

Rödgröna har över 2 år minskat sin ledning. Både Rödgröna och Alliansen har förlorat väljare sedan valet, dessa främst till SD. Så nog avspeglar sig båda blockens bristande politik i opinionen.

Helsingborgs dagblad har jämfört med SCB:s stora undersökning från i våras.
2016-12-01, 11:33
Medlem
BaraBiffens avatar
Ett tips från en SD-veteran är att inte bara läsa på flashback, alternativmedia och MSM utan också gå in på Sossarnas Facebooksida och skribenter som är sossar för att förstå folket som fortfarande röstar på sossarna. Typ som att en sosses bör gå in på flashback och lsa varför vi röstar på SD, så bör vi även lära känna vår fiende och gå in och läsa vad de påstår.

Ser man på sossarnas facebooksida märker man att det är många pensionärer som sväljer allt och lite till som skrivs, mågs lågutbildade som inte kan tänka kritiskt osv. Se själva.
2016-12-01, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Hur tror du det såg ut när borgarna styrde Sverige egentligen? Mycket av problemen du drar upp är ju direkt skapade av borgarna. S försöker i alla fall att styra upp och fixa med saker. Borgarna skulle redan kunna ha makten idag dessutom men väljer bort den pga SD, så självklart har väljarkåren inte förtroendet till någon som inte vill regera.
Gör de+ Det tycker jag inte de tar order från miljömupparna som de flesta andra partierna.
2016-12-01, 11:35
Medlem
Citat:

Hur är det möjligt?

* Skatterna ska höjas
* Anvisningslagen som tvingar ut svenska privatpersoner, företag och föreningar till förmån för nyanlända
* Vård, i synnerhet akut och förlossningsvården, är i akut kris och i enormt behov av personal

Vad händer? Manipulerar SCB frågor och svar och är styrda av Etablissemanget eller är svenskar bara helt jävla korkade?

Någon som förstår?
Jag håller med om att utvecklingen i landet är katastrofalt dålig på många områden, men om du inte minns det så vill jag påminna dig om att den även var det under det borgerliga styret, så det är nog för många ett val mellan pest och kolera helt enkelt.
Senast redigerad av northpolesanta 2016-12-01 kl. 11:38.
2016-12-01, 11:41
Medlem
MeMajks avatar
Citat:

Hur är det möjligt?

* Skatterna ska höjas

Någon som förstår?
Stor sport i dag att INTE svara sanningsenligt vad man ska rösta på i olika OU, även hos de äldre
Så ta denna och kommande OU med en nypa salt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in