Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Tja, övriga ökar 0.8 så det är väl teoretiskt möjligt. Men det finns nog inga partier där som attraherar tidigare MP-sympatisörer. Däremot tror jag att det finns väljare som är ambivalenta mellan MP å ena sidan C och FP å andra sidan. Men visst är det flöden mellan MP och S också.
1. Mp har lite olika inriktningar, allt är inte miljö och gulligullifrön&växter&djur. Utan de har även en vurm för saker som rättssäkerhet (utom för miljöbusar) och en hel del annat. Givetvis går väljare även från Mp till andra partier även om Mp är unikt i vissa frågor.
2. Ifall detta inte syns i opinionsundersökningarna så är det för att förändringarna kommer av viktningar eller felaktiga urval.
Citat:
Ursprungligen postat av
DjPutte
Höjer föga mina ögon åt dessa mätningar gjorda av vad jag kalla små opinionsinstitut väljer avakta se vad SCB el SIFO kommer ut med säger mer rätt, Utöver det så kommer det bli en blocköverskridande regering oavsett från höger eller vänster för blockera ut (sd) det är enda säkra som kommer ske!
1. SCB och SIFO har typ opinionsvärldens sämsta trackrecord sett till de senaste tre valen.
2. Det beror sannolikt främst på att ingen vill prata med dem samt den tidigare ökända "överhöghetsbiasen".