Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Från Vänsterpartist till Menlös är tydligen inte steget långt.
De ca 20 procenten motsvarar ungefär antalet soffliggare och är närmast att betrakta som ett normalt bortfall, möjligen lite högt, i en opinionsundersökning men fakta är inte alltid en före detta kommunist starka sida.
Du får kalla mig vad du vill, sossekäring, men som du vet brukar jag hålla mig till ämnet och in i det längsta undvika personangrepp. Nu ger jag dig svar på tal, i hopp om att föra en konstruktiv dialog istället. Jag gör mitt bästa nu, sedan får du visa att du också har den förmågan.
Jag beskrev den kraftigt rådande stämningen som jag möter bland vanligt folk. Jag tycker, som den demokrat jag är, att den är viktig. Att du som är inbiten sosse vill förringa och visar förakt mot "soffliggarna" är avslöjande, då ju många av era röster brukar komma därifrån. Men jag har sedan länge vetat att s skiter i vanligt folk, de är kanske de värsta borgarna egentligen, för de har lurat arbetarna länge med sin retorik.
Jag föreslår att man skall visa sitt missnöje med den förda politiken tydligare, genom att gå och rösta, men rösta blankt.