2013-04-01, 10:48
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Från Vänsterpartist till Menlös är tydligen inte steget långt.
De ca 20 procenten motsvarar ungefär antalet soffliggare och är närmast att betrakta som ett normalt bortfall, möjligen lite högt, i en opinionsundersökning men fakta är inte alltid en före detta kommunist starka sida.
Du får kalla mig vad du vill, sossekäring, men som du vet brukar jag hålla mig till ämnet och in i det längsta undvika personangrepp. Nu ger jag dig svar på tal, i hopp om att föra en konstruktiv dialog istället. Jag gör mitt bästa nu, sedan får du visa att du också har den förmågan.

Jag beskrev den kraftigt rådande stämningen som jag möter bland vanligt folk. Jag tycker, som den demokrat jag är, att den är viktig. Att du som är inbiten sosse vill förringa och visar förakt mot "soffliggarna" är avslöjande, då ju många av era röster brukar komma därifrån. Men jag har sedan länge vetat att s skiter i vanligt folk, de är kanske de värsta borgarna egentligen, för de har lurat arbetarna länge med sin retorik.

Jag föreslår att man skall visa sitt missnöje med den förda politiken tydligare, genom att gå och rösta, men rösta blankt.
2013-04-01, 10:51
Medlem
Det mest obegripliga:

"Fredrik Reinfeldt är fortsatt populär med 63 procent som har stort eller mycket stort förtroende för honom. Bland de egna väljarna är siffran hela 94 procent."

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/okat-stod-for-socialdemokraterna_8043864.svd
2013-04-01, 11:41
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det mest obegripliga:

"Fredrik Reinfeldt är fortsatt populär med 63 procent som har stort eller mycket stort förtroende för honom. Bland de egna väljarna är siffran hela 94 procent."

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/okat-stod-for-socialdemokraterna_8043864.svd
Fullkomligt obegripligt!
2013-04-01, 14:27
Medlem
Clodiuss avatar
I senaste svensk väljaroppinion ser läget lite bättre ut för alliansen.
http://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/files/83/13454.pdf

Tillsammans med SD är man större än än de rödgröna och bör därför kunna regera vidare.
(De spekulationer man ser att SD skulle stödja en vänsterregering ser jag som helt orealistiska och helt mot hur SD har agerat hittills).

Fast läget är bekymmersamt för KD och C som har 3.5% var.

MP tredje största parti på 9.2. De går på starkt i opinionen och kan komma att bli riksdagens mäktigaste parti efter nästa val genom sin tungan-på-vågen position. Är det en reaktion på att övriga partier verkat glömma bort miljöfrågorna.
S upp och M ner, inte så oväntat egentligen....
2013-04-01, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Fullkomligt obegripligt!

Men nu förstår inte? Fredrik Reinfedlt är EXPERT på krossa välfärden och sänka lönerna. Klart han sitter kvar.
2013-04-01, 14:33
Bannlyst
Om SD skulle driva realistiska miljöfrågor så tror jag dem skulle öka rejält.
Men SD vill ju redan ha kvar kärnkraften vilket är bra. Men då är frågan vad som är så smar-miljövänligt med MP?
2013-04-01, 15:37
Medlem
eternussermos avatar
Novus sammanställning (Svensk Väljaropinion):
http://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/files/83/13454.pdf

SD 9.2
S 33.4
MP 9.4
V 5.9

M 27.9
FP 6.0
KD 3.5
C 3.5

SVMP = 48.7 (+1.1)
Alliansen = 40.9 (-1.2)

Om det här skulle stå sig och under förutsättning att C och KD kravlar sig upp ovanför fyraprocentspärren blir det med stor sannolikhet regeringsbyte, då kommer vi få se den rödgröna röran regera med samtycke från SD, tror jag.
2013-04-01, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag tror dock det blir jämnare på valdagen och att det kanske inte kommer att skilja mer än ett par procent, mycket kommer att hända när Löfvén öppnar kakhålet och alliansen får lägga fram förslag och mer fokus kommer att läggas på ekonomin där regeringen fått mycket beröm från internationell press och experter.

Jag tycker snarare man får kritik var och varannan dag för att man är för passiva och inte satsar något för att få bukt med problem.

Nu klarar man ju heller inte att hålla underskotten i schakt trots att man inte satsar någonstans.
2013-04-01, 16:10
Medlem
mr.arnes avatar
Reinfeldt är populär och Mp ökar, vilket land vi lever i.
2013-04-01, 16:18
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Jag tycker snarare man får kritik var och varannan dag för att man är för passiva och inte satsar något för att få bukt med problem.

Nu klarar man ju heller inte att hålla underskotten i schakt trots att man inte satsar någonstans.
I en jämförelse med stora delar av Europa står vi oss mycket väl, och det kommer att framkomma, dessutom kommer det garanterat flera satsningar när det är valår vilket jag tror kommer göra att opinionsläget kommer att jämna ut sig, det sagt är det svårt vinna tre val i rad och jag ser det som sannolikt att det blir en S+MP regering med stöd från V och samtycke från SD.
Senast redigerad av eternussermo 2013-04-01 kl. 16:21.
2013-04-01, 20:44
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
I en jämförelse med stora delar av Europa står vi oss mycket väl, och det kommer att framkomma, dessutom kommer det garanterat flera satsningar när det är valår vilket jag tror kommer göra att opinionsläget kommer att jämna ut sig, det sagt är det svårt vinna tre val i rad och jag ser det som sannolikt att det blir en S+MP regering med stöd från V och samtycke från SD.
Varför i hela friden skulle SD stödja en sådan regering?

Men det är riktigt att det är ordning och reda i statsbudgeten. Det har det varit sedan regeringen Bildts dagar. Missnöjet med regeringen Reinfeldt beror på andra saker.
2013-04-01, 20:56
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Varför i hela friden skulle SD stödja en sådan regering?

Men det är riktigt att det är ordning och reda i statsbudgeten. Det har det varit sedan regeringen Bildts dagar. Missnöjet med regeringen Reinfeldt beror på andra saker.
Av samma anledning som de inte störtar en minoritetsregering nu, de vill inte skapa oreda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in