Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
KD har en överraskning i bakfickan tror jag. Kolla vad KDU grejar med nu medan andra u-förbund tävlar om vem som kan tjata fram mest invandring... KDU snackar istället om brott & straff och "three strikes and you're out". Jag tror dom har en maktkamp just nu där vissa krafter vill bevara töntkristen snällism och de yngre (samt äldre värdekonservativa) vill att KD ska bli ett tufft parti som ställer ner skåpet.
Jo du har rätt, jag har egentligen inget stort emot något av allianspartierna bortsett från invandringspolitiken som är helt horribel hos alla av dom.
Men ju fler kockar ju värre soppa... V har tyvärr tillräckligt för att inte ha risk för att åka ur, dom må inte växa mer men deras väljarbas är stadig.
Även om 2 Partier som i usa är på tok för lite så tycker iaf jag att 8 är för många, iaf när vi har en dessa två tydliga grupperingarna.
När 3 borgeliga partier inte kan känna sig toksäkra kommer det nog dyka upp många desperata förslag. Jag gissar att tyvärr kommer alla klara sig via stödröster 2014,även om det inte kommer hjälpa direkt, det kommer bli en heltokig regeringsituation.
2018 är jag dock hyffsat säker på att vi kommer ha max 7partier.