Citat:
Ursprungligen postat av Painting
SD måste anses vara ett enfrågeparti
Endast de som inte gillar SD, tror att de är ett en-fråge parti. SD vill satsa ordentligt på de äldre och ett starkt svenskt försvar. SD vill skärpa straffen för våldsbrott och ge polisen utökade resurser.
Detta skall finansieras med de miljarder vi skulle spara in om invandringen minskade.
Nog om det nu, annars blir det offtopic trams snart.
Ontopic:
Frågan är vad C och KD i överhuvudtaget kan göra för att få ökat väljarstöd?
Det känns som att dessa två partier faktiskt KOMMER att åka ur riksdan efter valet helt enkelt pga att de inte lyckas gå ut med ett rakt besked vad de vill (och dessutom stå för det).
Istället velar man fram och tillbaka som yra höns, ena dagen detta och nästa dag något annat.
Lööf har ju inte direkt förbättrat C´s chanser.
KD är ett kristet parti och ungdomar framförallt orkar nog inte riktigt med dem.
Kommer C och KD att ligga under 4% även i nästa undersökning så tror jag det blir omöjligt för dem att lyckas hålla sig kvar. Vad kan de presentera för något revolutionerande som skulle få folk att rösta på dem? Ingenting.
Kan mycket väl tänka mig att Moderaterna, SD och sossarna kommer att fortsätta plocka poäng på C och KDs bekostnad, men att även FP åker på en smäll då jag har svårt att se någon rimlig förklaring till att de ligger på den nivån de idag gör.
Det blir tufft framöver för regeringen då nuvarande övertag inte räknas om man tar hänsyn till mandatfördelning eftersom både C och KD åker ur.