Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Jo det går nog bl.a. till Fp efter att valet är förlorat. Jag tror inte de ger upp hoppet utan fortsätter stödja sitt parti även i detta val.
Den politiska kartan kommer att ritas om inför valet 2018, inte före. Man kan ju se hur de envisas men den politik som gör att väljarna flyr till Sd. Men de är inte envisa in i döden utan försöker sig på att bilda nya politiska block och partier men det arbetet påbörjas inte förrän tidgast 2015 och de bibehåller konceptet massinvandring.
Ingen av de nuvarande partierna har förmåga att förändra sin politik för att de närmar sig Sd och sno röster. De framträdande politikerna är alltför rabiata och de dominerar partiapparaterna, inre opposition har inte en chans.
Därför kommer de att behöva bli färre genom sammanslagningar. De vill inte bara tyna bort utan rädda sina privilegier genom samarbete i nya partier. Men dessa nya partibildningar kommer att ha ett hårt arbete med att enas om politiken och det tjänar Sd på, de missnöjda flyr.
jag tror nog att ett SD som når 10% eller därutöver kommer sända chockvågor genom hela sjuklövern ( sexklövern pre 2014) och sätta igång ett febrilt arbete för att bromsa blodflödet.
Ännu så länge kan man hålla god min och hålla för öronen, efter valet går det inte längre.
Vidare så börjar det sjuda ute i kommunerna, ett första steg är att bromsa massinvällningen av zigenare från Balkan.
Nästa steg blir att bromsa upp anhöriginvandringen.
Dock tror jag lågkonjunkturen och massinvällningen kommer leda till att sjuklövern får det svårt att stoppa SD´s framfart även år 2018.
KD eller C trillar bort 2014 och den av dem som blir kvar åker 2018.