Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Det behöver inte nödvändigtvis vara sant. Det hela handlar om vad man för tillfället ser som den viktigaste politiska frågan. Själv har jag alltid varit väldigt grön i mitt tänkande, även om miljöpartiet aldrig specifikt har lockat. Däremot håller jag med invandringskritiska partier i deras huvudfråga och hur de problematiserar tanken om det multikulturella samhället. Dessa två är inte alls på kollisionskurs med varandra. Om man däremot tar hela MP's progam och ställer det jämte SD's är det klart att det blir en krock av stora mått. Men helt ärligt, är det någon som håller med om ett partis partiprogram till 100%?
Visst är det så det är aldrig att man kan hålla med om allt. Sen är ju invandringsfrågan en betydligt större fråga än att SD vill minska invandringen med 90%, kvar blir då de som är riktiga flyktingar och som verkligen behöver hjälp.
Som det är idag så dras det in på alla områden, skola, vård, omsorg. Men man kan läsa nästan varje vecka om miljarder som läggs på invandring och integration. Så då får man välja vad som är viktigast att lägga våra skattepengar på.
skola, vård, omsorg vs invandring och integration
Bara ett parti idag vill lägga pengarna på skola, vård & omsorg.