2019-08-29, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Inte alls osannolikt.
Lite som att folk idag skyller massinvandringen på Stefan Löfven och redan har glömt bort att M alldeles nyss samarbetade med MP för öppna gränser och massinvandring.
I stort sett samma folk sitter idag kvar i M. M vill fortfarande ha massinvandring. Det är därför de sitter tillbakalutade och låter Stefan krossa landet.

Men Svensson har glömt detta. Det är ju hela 5 år sedan . Svensson tror att om det bara blir en "högerregering" så löser det sig

Steffe fortsätter med tokerierna nu i 5 år som han haft makten. Han är medskyldig.
2019-08-29, 19:18
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
M går i dag ut med att de vill maximera invandringen till 3000 individer per år Har du hört något annat riksdagsparti säga det? Bättre än de som säger 30 miljoner.
https://www.friatider.se/m-utspel-minska-asylinvandringen-med-70-procent
Nåja, 5-8000 skrivs det här. Ta det ggr 3 anhöriginvandringen inkluderad så 15-24.000.
Vi behöver återvandring. En invandrare är en för mycket under måånga år framåt.

Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Steffe fortsätter med tokerierna nu i 5 år som han haft makten. Han är medskyldig.
Absolut.
Hela sjuklövern är lika skyldiga.
Det har hållit på i drygt 40 år. Men det allvarliga började med regeringen Bildt 1991-1994. Sedan har man bara ökat.
Folk har en benägenhet att glömma fort. Blir svensson arg så byter man mellan rött och blått, och får mer av samma med bara några små skattetekniska skillnader.
Ett jobbavdrag hit, en grön skatteväxling dit...
2019-08-29, 19:37
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
DN/IPSOS senaste mätning utförd mellan 13–25 augusti, 1.515 tillfrågades 501 intervjuer gjordes per telefon. 1.014 intervjuer gjordes digitalt med ett kvoturval från en slumpmässigt rekryterad webbpanel.

S 26% (+1%)
V 10% (+-0)
MP 6% (+1%)

C 8% (-1%)
L 5% (+-0)

SD 19% (+-0)

M 17% (+-0)
KD 7% (-1%)

https://www.dn.se/nyheter/politik/dnipsos-sabuni-har-inte-lyft-liberalerna/

Citat:
Ursprungligen postat av v50
Sentios augustimätning som jämförs med den gjord i juni

S 23,2% (-2,5)
V 10,5% (+1,7)
MP 4,7% (-0,1)

C 6,1% (-1,3)
L 5,4% (+1,7)

SD 23,5% (+1,7)

M 18,3% (+1,3)
KD 5,8% (-2,1)

Övriga 2,0% (-0,9)

https://nyheteridag.se/plus/sd-gar-om-s-har-ar-alla-overraskningar-i-sentios-augustimatning/
https://twitter.com/StatistiskO

Ändå intressant att undersökningarna grovt sett verkar ha varit ganska lika i juni men nu skiljer sig åt ordentligt. Olika mätperioder?
2019-08-29, 19:49
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Ändå intressant att undersökningarna grovt sett verkar ha varit ganska lika i juni men nu skiljer sig åt ordentligt. Olika mätperioder?

Sentio mätte 22-27 medan DN från 15-25 och vad har hänt senaste veckan som kan ha påverkat?

-kvinnan med bebis i famnen som blev skjuten i huvudet
- UG rapport om Filipstad och andra kommuner kan ha väckt många svenskar.
-debatt mellan Sabuni Åkesson på bästa sändningstid där Åkesson gjorde bra från sig.

Sen brukar sentio vara pro SD men ändå kul att se SD starkt.
2019-08-29, 19:57
Medlem
Intressant att Kd är nere och skvalpar runt spärren igen. Samgåendet med SD rycker närmare.
2019-08-29, 20:01
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:

Jag tror opinionen håller på och svänger i SD:s favör. Folk är oroliga för vart Sverige är på väg. Sista 2-3 veckorna har satt sina spår. Bomber och skjutningar var och varannan dag och personrån varje dag i centrala Göteborg. Folk ser och noterar. Och drar sina slutsatser. Det blir mer och mer uppenbart att det mångkulturella Sverige var en feltanke från början.
2019-08-29, 22:00
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:

Jag litar mer på DN än på Nyheter Idag om jag ska vara ärlig. Sentio har tappat all trovärdighet!
2019-08-29, 23:34
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag litar mer på DN än på Nyheter Idag om jag ska vara ärlig. Sentio har tappat all trovärdighet!
Du tror alltså inte att de justerade någonting efter floppen i höstas?
Det tror jag. Dock skall man veta att Sentio alltid fladdrar då de inte använder sig av glidande medelvärde.
2019-08-29, 23:44
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Du tror alltså inte att de justerade någonting efter floppen i höstas?
Det tror jag. Dock skall man veta att Sentio alltid fladdrar då de inte använder sig av glidande medelvärde.

Nej det tror jag inte. Av den enkla anledningen att Sentio ligger lika fel idag som inför valet när man jämför med Svensk väljaropinion som hade nästan helt rätt på samtliga partier inför valet.

https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=83&grupp=12794&artikel=72 50948
2019-08-30, 00:38
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jag tror opinionen håller på och svänger i SD:s favör. Folk är oroliga för vart Sverige är på väg. Sista 2-3 veckorna har satt sina spår. Bomber och skjutningar var och varannan dag och personrån varje dag i centrala Göteborg. Folk ser och noterar. Och drar sina slutsatser. Det blir mer och mer uppenbart att det mångkulturella Sverige var en feltanke från början.

Vad bygger du det antagandet på? Det var länge sedan SD låg över 20% i ngn opinionsundersökning eller konkurrerade om platsen som största parti som 2016/2017.

Jag antar att du hänvisar till Sentio men idag vet alla deras siffror är en ren bluff. Minns inte var de placerade SD innan valet, var det 23 eller 25% , och jösses hur fel de hade. ;-)

SD:s drömmar om att bli det största partiet är gudskelov körda för tid och evighet. När Åkesson lägger av så kommer SD att vara en ond dröm från ett obehagligt förflutet.
2019-08-30, 01:42
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nej det tror jag inte. Av den enkla anledningen att Sentio ligger lika fel idag som inför valet när man jämför med Svensk väljaropinion som hade nästan helt rätt på samtliga partier inför valet.

https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=83&grupp=12794&artikel=72 50948
Jag tvivlar ändå. Nog för att Sentio är ett litet institut men någon form av stolthet har nog Arve.

Men allt detta är egentligen ointressant. Valresultat gäller.
Där visade nyss 80+% av svenska befolkningen att de vill ha och finansiera sjuklöverpolitik med massinvandring och fortsatt kaos.
Så om SD så får 94% i en OU är egentligen ointressant.
2019-08-30, 03:18
Medlem
Förtroendesiffror.

https://www.expressen.se/nyheter/rekordhogt-fortroende-for-akesson/

Citat.

Andel som har stort förtroende i procent. Förra mätningen inom parentes.

Stefan Löfven (S): 40 (39)

Ebba Busch Thor (KD): 35 (35)

Ulf Kristersson (M): 31 (30)

Jonas Sjöstedt (V): 30 (32)

Annie Lööf (C): 30 (26)

Jimmie Åkesson (SD): 27 (25)

Nyamko Sabuni (L): 20 (–)

Isabella Lövin (MP): 17 (14)

Per Bolund (MP): 11 (–)

Även Ebba Busch Thor (KD) har anledning att fira. Mätningen visar att förtroendet för partiledaren inte ruckats av vårens avslöjande om KD-politikern Lars Adaktussons ställningstagande i abortfrågan. Hon ligger kvar på 35 procent.

– Det är ovanligt att partiledaren inte påverkas mer när partiet genomgår en kris. Det tyder på att hon personligen har hanterat krisen väl, säger Nicklas Källebring, opinionsanalytiker på Ipsos, till DN.

Slut citat.

Det är häpnadsväckande att man inte med ett ord nämner Ebbas svek om att hon först ville minska importen av bottenskrap och sedan rösta med regeringen för att öka densamma. Kan inte vara annat än agendasättande skitprat. Trovärdighet noll.

Samtidigt är det obegripligt att EBT har stort förtroende från 35 procent av väljarna samtidigt som partiet i stort sett halverats i OU sedan toppnivåerna.
Senast redigerad av Mentapesola 2019-08-30 kl. 03:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in