Citat:
Ursprungligen postat av
flipflap
Du glömmer att nämna att det finns yrkeskårer vilka du får sparken ifrån ifall du stöder SD, Lärare, Militärer, Vissa landsting ... osovidare
Äsch sluta med fake news. Du är kvar i 2012. Skulle det ske nu, kan du räkna med ett fett skadestånd. SD är i princip normaliserat. Det är bara ett antal politiker som försöker hålla kvar stigmat av taktiska skäl, men det ser vi andra förstås igenom.
För övrigt kommenterar de de Novus siffror nu på Rapport, Mats Knutsson får faktiskt frågan om man nu, till skillnad mot tidigare val, kan/ska lita på opinionsinstitutens siffror vad gäller SD. Han talar om "reviderade modeller", men manar till en fortsatt försiktighet.
Jag är säker på att nu när vi närmar oss valet/facit biter man en aning på naglarna, jag tror inte att det så här nära valet, dessutom med ett i princip normaliserat SD, försöka sig på ren "inkompetens" i sina mätningar. Jag tror dock, i linje med Krispan, att många SDare vill spela etablissemanget ett spratt på valdagen, och fortfarande vägrar delta, eller kanske ännu oftare, svarare något helt annat parti (förhoppningsvis C).
Och nu är det dags för UG
Ingen forskning har skett, frågar de sig först förvånat på rapport ----Ja, vad kan det bero på? GW visste tydligen detta för 30 år, men har hållit sig klädsamt PK-tyst.