Flashback bygger pepparkakshus!
2011-09-12, 17:22
Medlem
Typemynames avatar
Hej!

Fick min nyköpta Macbook Pro 15" idag. Jag startade datorn och välkomsljudet och bilden kom upp. I all hast råkade jag trycka på Engelska och eftersom jag ville ha svenska på min MacBook så tryckte jag tillbaka i nästa steg. Plötsligt slocknade datorn och nu när jag försöker starta den så startar den inte upp alls. Jag hör inget ljud från hårdvaran heller..

Behöver använda den imorgon så det är ganska akut!

EDIT: Batterisladden är i kopplad och 7 utav 8 pluppar är gröna på batteri nivå saken på laptopen.
Citera
2011-09-12, 17:29
Medlem
Sainsburyss avatar
Det låter som ett måndagsexemplar, vilket är roligt då det är måndag idag.
Försök lämna tillbaka den och beskriv samma problem för dom, för det ska ju inte hända.
Citera
2011-09-12, 17:31
Medlem
Typemynames avatar
Gah kul köpte den via Apples hemsida. Kan jag lämna in den hos någon verkstad i stockholm eller måste jag skicka tillbaka den?
Citera
2011-09-12, 17:33
Medlem
tror du har hamnat i deadloop. kan jämföras med att datan har psykiska problem och inte kan behärska sig själv.

lämna in den i nämsta macstore!
Citera
2011-09-12, 17:52
Medlem
soers avatar
Ta ur laddaren, håll in powerknappen en stund och se om det händer något. Testa att ha laddaren inkopplad och trycka shift+ctrl+alt och samtidigt trycka på powerknappen och sedan släppa upp knapparna samtidigt.
Citera
2011-09-12, 19:48
Medlem
Typemynames avatar
Argh var nere i en mac butik och frågade och blev hänvisad till apple supporten. Nån som vet hur lång tid det tar att skicka tillbaka något till apple och sen få det tillbaka?
Citera
2011-09-21, 10:16
Medlem
Nu kanske du redan löst problemet, men min kompis var med om en liknande händelse och han fick sin nya på typ två dagar. Det gick ruskigt fort i alla fall. Kommer inte ihåg om han ens hann skicka tillbaka den gamla innan den nya kom. Men Apple-supporten hade tydligen varit att lita på. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in