2011-09-12, 15:27
Medlem
idag satt ja å kolla på lite serier på min tv via datorn, och helt plötsligt får jag blue screen och jag får inte igång skärmen igen, startade om datorn och fick samma sak igen, då hade jag enbart kommit in i windows. kan de var grafikkortet lr vad är felet? för de här kortet som skärmen går till blir ruggigt varmt..
Citera
2011-09-12, 15:28
Medlem
Dags för ett nytt grafik kort
Citera
2011-09-12, 15:30
Medlem
helt säker på de? och isf vad ska man ha till en HP elite?
Citera
2011-09-12, 15:30
Medlem
clerres avatar
du kan ju prova att vrida upp hastigheten på fläktarna om du har värme problem
Citera
2011-09-12, 15:32
Medlem
clerre. hur gör man de? de här e en standard hp dator.. och så haj på datorer e ja inte tyvärr.
Citera
2011-09-12, 15:35
Medlem
clerres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xide84
clerre. hur gör man de? de här e en standard hp dator.. och så haj på datorer e ja inte tyvärr.

Oftast kan man göra det direkt i inställningarna om man lagt in drivrutiner, tex som ATi har ett Overdrive där man förutom överklocka kan justera fläkthastigheten.

Eftersom du inte verkar så insatt borde du ta reda på vad för grafikkort du har och ladda ner senaste drivrutinerna, e nog en bra början kanske löser problemet redan där.
Citera
2011-09-12, 15:40
Medlem
har laddat ner de. men ändå blir kortet varmt. och ny fläkt kan jg inte sätta in pga platsbrist.
Citera
2011-09-12, 15:43
Medlem
clerres avatar
vad är de för kort du har då? är det en laptop du använder?

du får gärna va lite mer precis om du vill ha hjälp
Citera
2011-09-12, 15:45
Medlem
jag har ett Geforce GT 130 kort. på en stationär HP. dock har jag ett pirat windows om de har med saken att göra?
Citera
2011-09-13, 11:35
Medlem
p9s avatar
Det där skall klara sig utan problem med flertal skärmar.
Prova att hämta ned rivatuner. Där kan du gasa på fläkten.
Här har du till windows 7:
http://downloads.guru3d.com/Videocards---NVIDIA-GeForce--Vista-|-7_c32.html

Kortet du har är specificerat till att bryta automatsäkringarna vid 105 grader C, blir det så varmt får du nog byta kylpasta. Genom att själv plocka isär kortet, be en polare eller en servicetekniker på ett reparationscenter.
Har du en ordentlig fläkt på chassit som suger ut luften ur lådan vid grafikkortet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in