2011-09-12, 15:15
Medlem
"Tre engelska landslagsspelare inblandade – i kväll avslöjas en stjärna
Engelsk fotboll skakas av en stor dopningsskandal.
Programmet ”Dispatches” på engelska Channel 4 kommer på måndagskvällen avslöja namnet på minst en av 43 fotbollsspelare som fastnat i dopningstest.
Enligt The Mirror, Daily Mail och The Sun hemlighölls testen av det engelska fotbollsförbundet (FA).
Engelsk fotboll sitter som på nålar inför kvällens sändning på Channel 4. TV-programmet ”Dispatches” ska då, enligt flera brittiska tidningar, avslöja identiteten på en stor Premier League-stjärna som testat positivt för kokain.
"

länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article13610668.ab

vad tror ni? vilka spelare är det? hade vart intressant att veta vilka det handlar om. Förresten, är det bara jag som tycker att det blir allt fler och fler idrottare som dopar sig? Baserat på det jag läst så snackas det ju nästan alltid om någon idrottare som dopat sig. Anyway, flashbackdetektiverna får gärna luska fram vilka spelare det handlar om
Citera
2011-09-12, 15:27
Medlem
Jafan89s avatar
Jag är ingen expert på knart/dopnings delen osv, men påvilket sätt kan kokain räknas in som dopningspreparat?
Citera
2011-09-12, 15:28
Medlem
Jag vet inte, jag bara förde vidare informationen ifrån aftonbladet. Men kanske gäller andra dopningspreparat i de andra fallen.
Citera
2011-09-12, 15:28
Bannlyst
Adrian Mutu

Citera
2011-09-12, 15:46
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Jag är ingen expert på knart/dopnings delen osv, men påvilket sätt kan kokain räknas in som dopningspreparat?

Är provet taget i samband med match tror jag det räknas som dopning. Däremot inte om du visar spår av det vid ett out-of-competitiontest.
Citera
2011-09-12, 15:49
Medlem
Libberos avatar
Löjligt.
I alla fall om det gäller ''doping'' som kokain, det är ju inte precis prestationshöjande om man säger så. Då är det snarare klubbarna själva som bör få avgöra om man vill ha kvar sådana spelare.
Citera
2011-09-12, 15:54
Medlem
Libberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89

Det är en stimulant och i teorin skulle den kunna påverka hjärnan så att man upplever mindre trötthet, men så är väl inte riktigt fallet som jag har förstått det i alla fall.

Har även hört att kokablad är populärt bland vissa ställen i Sydamerika för att klara av påfrestningarna från den höga höjden men njaaaa.
Senast redigerad av Libbero 2011-09-12 kl. 15:59.
Citera
2011-09-12, 15:54
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libbero
Löjligt.
I alla fall om det gäller ''doping'' som kokain, det är ju inte precis prestationshöjande om man säger så. Då är det snarare klubbarna själva som bör få avgöra om man vill ha kvar sådana spelare.
Nja, skulle man inte kunna hävda att det är en prestationshöjare i och med att man innan match kan gå från att känna sig rejält jävla bakis till att vara rätt alert?
Citera
2011-09-12, 16:01
Medlem
mishimas avatar
Patrik Sjöberg beskriver sin bok hur en höjdhoppstävling skulle gå till om alla drog kola. Ett gäng skulle bli helt paralyserade och inte veta vad de gjorde där. Ett gäng skulle skulle sitta på bänkarna snacka och glömma bort att hoppa. Det tredje gänget skulle av hybris lägga upp ribban på tre meter.
Senast redigerad av mishima 2011-09-12 kl. 16:05.
Citera
2011-09-12, 16:05
Medlem
Pintuss avatar
Liknar Channel 4 aftonbladet så kan det ju vara vilken "PL-stjärna" som helst.
Random avbytare i något bottenlag, som gjort en U-17 landskamp.

Men måste ju gissa.
Crouch, Joe Cole och/eller Fowler.
Citera
2011-09-12, 16:08
Medlem
Libberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Nja, skulle man inte kunna hävda att det är en prestationshöjare i och med att man innan match kan gå från att känna sig rejält jävla bakis till att vara rätt alert?

Hävda kanske man skulle kunna göra men jag finner det rätt osannolikt att spelare går in på toaletten vid halvtid och snortar en lina för att på så vis kunna prestera bättre. Jag är dock inte helt allvetande.
Senast redigerad av Libbero 2011-09-12 kl. 16:14.
Citera
2011-09-12, 16:11
Medlem
Marcens avatar
http://www.fotbollskanalen.se/1.2276118/2011/09/12/minst_40_spelare_testade_positivt_for_kokain_ecsta sy_och_cannabis

"Minst 43 professionella spelare väntas namnges och en av personerna beskrivs som en ”internationell stjärna” som sålts mellan två klubbar för ett mångmiljonbelopp."

Spännande saker, detta!

Dock gäller det ju narkotikabruk under fritid, alltså inte i samband med tävling. Lite holk eller ett och annat piller på semestern, antagligen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in