• 1
  • 2
2004-12-03, 11:52
Medlem
min favoritdryck håller på att bli till sockerslask. från att ha haft en tydlig colasmak har colasmaken sakta men säkert ersatts med socker. jag märker en tydlig skillnad från dagens cola och colan för bara ett pår år sedan. den var verkligen inte lika sliskig förut. vore intressant att jämföra gamla recept för att se hur sockermängden ökat. för det kan väl inte bara vara jag som märkt en skillnad??
Citera
2004-12-03, 12:21
Medlem
Du har nog bara blivit vuxen...
Citera
2004-12-03, 12:31
Medlem
Håller helt med faktiskt. Har älskat den svenska Coca Colan tidigare men nu känns den mest sockerslisk.
Citera
2004-12-03, 12:32
Medlem
Garfield.coms avatar
Ju äldre man blir ju mindre tycker man om söta drycker.

Förresten jag har aldrig gillar den tyska gruppen Rammstein, men ur deras senaste album Reis, Reis så finns låten America, där texten mer eller mindre beskriver världens existens genom att förlita sig på supermakten USA.

...We all living in America, coca-cola Wonderbar.......
Citera
2004-12-03, 12:38
Medlem
Wiseguys avatar
Och jag trodde det var mina smaklökar det var fel på.

Skönt att höra att fler märkt detta.
Citera
2004-12-03, 12:50
Medlem
idorus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Och jag trodde det var mina smaklökar det var fel på.

Skönt att höra att fler märkt detta.
Jag skulle vilja veta om det går att göra colakoncentrat. Typ vänta tills den är avslagen, och torrkoka till en smet som man kan göra typ cola-kola av.
Citera
2004-12-03, 16:21
Medlem
coca-colan har blivit sötare. den colan som tillverkas i Polen/Slovakien etc är sötare - det vet jag. Den tyska däremot är mindre söt, tom mindre söt än den "svenska" och fullpruttad med kolsyra - inte heller gott; men smaken är väl som baken dvs delad.
Citera
2004-12-03, 16:55
Medlem
LadyTieras avatar
jag kände samma sak, men efter att jag ahde varit gravid, e du på smällen henkko?

numera dricker jag inte läsk utan bara vatten och mjölk, ytterst sällan juice
Citera
2004-12-03, 17:36
Medlem
Agent Coopers avatar
Njae nog e cola lika gott. Bäst är det att svepa i sig en 33cl burk, så man knappt kan andas o får tårar i ögonen!
Citera
2004-12-03, 17:46
Medlem
von Schmerzs avatar
Skillnaden beror antagligen på att Coca Cola nu brygger sin läsk själv sen ett par år tillbaka. Förr var det Pripps som licensbryggde den. Den svenska läsken är väl mer samordnad i receptet med andra europeiska upplagor, då cola normalt har varit sötare nere på kontinenten.
Citera
2004-12-04, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
jag kände samma sak, men efter att jag ahde varit gravid, e du på smällen henkko?

numera dricker jag inte läsk utan bara vatten och mjölk, ytterst sällan juice

tror inte det... men man vet aldrig, jag kanske blev bortförd av utomjordlingar för nån månad sen och fick nåt inplantat, konstigare saker har väl hänt

jag kanske har fått en vuxensmak som ni säger..trist bara, kommer förmodligen sluta helt snart, det smakar inge bra längre kanske övergår till jolt?
Citera
2004-12-04, 05:46
Medlem
nollnittons avatar
Tycker inte colan är sötare, men jag dricker inte cola så ofta å andra sidan..

Men är det inte så att man tycker att saker och ting blir sötare när man blir äldre?
När jag var lite fanns det tillexempel inget som var för sött, medans jag numera inte kan dricka kaffe med för mycket socker i..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in