2010-11-10, 00:26
  #1
Bannlyst
Någon mer än jag som ständigt har problem med att se på tv4play?
Inte så att det laggar eller så, det kan flyta på svinbra i fem minuter. Sen tvärhänger det sig och står och tuggar - för att sen ge felmeddelande.
Väl där tvingas man klicka "ladda om" och i bästa fall kan man se en minut till då innan samma sak upprepas.
Har man lite otur så får man börja om helt och tvingas då genomlida inledningsreklamen ytterligare ett varv.

Detta har jag i alla fall upplevt lite då och då från utomordentliga uppkopplingar.
Så jag undrar nu, kan man göra någonting åt saken?
För om vi ska se lite krasst på det, tv4 är en tv-kanal och deras playtjänst är till för att man ska se programmen. Men den fungerar ju förjävla dåligt.
Vem ska man angripa?

Jag föreslår att vi ska starta en aggressiv mailkampanj fram till och med att problemet är avhjälpt. Det är det minsta man kan kräva för att man tittar på reklamsnuttarna.

Någon annan som upplever samma problem?
Vilken mailadress bör man ge sig på?
Citera
2010-11-10, 00:28
  #2
Bannlyst
fixa din dator istället?
Citera
2010-11-10, 00:35
  #3
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kompaniet
fixa din dator istället?

Men det är inget som helst fel på datorn. Den klarar alla andra playkanaler och min uppkoppling är det definitivt inget fel på.
Har även testat med andra datorer på andra ställen - men det är ett återkommande problem.
Har även noterat att när jag ondgjort mig på problemet på facebook så har jag fått medhåll av många andra. Så jag anar att deras playtjänst suger rätt kraftigt.
Någon annan måste också uppleva samma problem.
Vissa dagar fungerar det dock bra, andra dagar löjeväckande dåligt.
Just nu dör "Felix stör en ingenjör" hela tiden. Men bara del6 - inte del7.
För någon vecka sen var det samma visa, men bara från Firefox och inte från Explorer.

Blir inte klok på vad felet är. Ingen annan playkanal är så usel.
Citera
2010-11-10, 02:22
  #4
Medlem
Det har hänt nån enstaka gång,kollade senast ikväll på sos 112 eller vad det heter utan problem.
Citera
2010-11-10, 07:22
  #5
Medlem
My name is Earls avatar
Jag har samma problem,även med youtube; men tror det har med mitt sunkiga mobila bredband att göra.
__________________
Senast redigerad av My name is Earl 2010-11-10 kl. 07:31.
Citera
2011-09-12, 00:33
  #6
Medlem
UNIKEFFs avatar
TV4 Play och Premium [sammanfogad /Mod]

Om man ska gå in på TV4 Play och till exempel se "Fotbollskanalen Europa" så visas reklamen först men när programmet ska gå igång kommer ett felmeddelande. Spelar ingen roll om man har senaste värstingdatorn och värsta bredbandet för det strular lik förbannat.

Arbetar TV4 på att hela tiden bli sämre eller vad är grejen och min fråga är om TV4 Play är den sämsta webbtjänsten i Sverige med tanke på att dom dessutom tar betalt för vissa Play-program som man inte ens vill titta på gratis.
__________________
Senast redigerad av UNIKEFF 2011-09-12 kl. 00:37.
Citera
2011-09-12, 00:38
  #7
Medlem
Här spelas det inte ens någon reklam. Jag fick ett felmeddelande direkt när jag testade nu.
Citera
2011-09-12, 00:54
  #8
Medlem
UNIKEFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kada
Här spelas det inte ens någon reklam. Jag fick ett felmeddelande direkt när jag testade nu.

Spelar heller ingen roll vilken webbläsare man använder, visst är de bra på TV4?
Citera
2011-09-12, 01:49
  #9
Medlem
Hela deras sajt är en enda stor bugg. Jag har stora problem med att bara kolla på ett nyhetsklipp.
Deras design är lika ruggig.
Citera
2011-09-12, 01:58
  #10
Medlem
UNIKEFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Hela deras sajt är en enda stor bugg. Jag har stora problem med att bara kolla på ett nyhetsklipp.
Deras design är lika ruggig.

Ja, de måste fan göra det med flit som ett långt finger till allt och alla. Oklart varför dock.
Citera
2011-09-12, 02:34
  #11
Medlem
Och får du igång skiten så hackar det så in i h-vete. Ett program på 30 minuter tar närmare 60 minuter att se. Och så reklamen då, men det går väl leva med.. det är ju ändå TV4 man valt att surfa in på.
Citera
2011-09-12, 06:15
  #12
Medlem
Därför man inte tittar på webbtv.. först 2 min reklam innan man kan börja se, oftast dålig kvalite/lagg och sen är det reklam var 5e minut..fan värre än att titta direkt på tvn. Sen om något blir fel och man måste ladda om sidan, så måste man se dom där 2 minuterna(!) innan avsnittet och ska man spola fram där man tittade så blir det ytterligare reklam på det.
__________________
Senast redigerad av Timzen 2011-09-12 kl. 06:18.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in