• 1
  • 2
2011-09-11, 11:02
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Ta och lyssna på denna kille, han ljuger så hårt att det han säger inte ens kan vara lite sant.

http://www.youtube.com/watch?v=GXAxGOKnEUs

Vad är syftet med att ljuga så dåligt att alla måste förstå att det är lögn?
Är detta verkligen snubbens verklighetsbild, tror han själv på det han säger?
Citera
2011-09-11, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Ta och lyssna på denna kille, han ljuger så hårt att det han säger inte ens kan vara lite sant.

http://www.youtube.com/watch?v=GXAxGOKnEUs

Vad är syftet med att ljuga så dåligt att alla måste förstå att det är lögn?
Är detta verkligen snubbens verklighetsbild, tror han själv på det han säger?

Hahahahaha

Killen kan inte vara normal i skallen. Han måste verkligen ha gått på sina lögner.

Han kan inte vara psykiskt frisk.
Citera
2011-09-11, 11:21
Medlem
Gnodebs avatar
Haha, detta är något jag tänkt på jävligt mycket med.
Han måste väl förstå att han ljuger så mycket så att även den minsta lögnen till slut låter helt omöjlig.

Någon som vet om snubben faktiskt är psykiskt sjuk?
Citera
2011-09-11, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gnodeb
Haha, detta är något jag tänkt på jävligt mycket med.
Han måste väl förstå att han ljuger så mycket så att även den minsta lögnen till slut låter helt omöjlig.

Någon som vet om snubben faktiskt är psykiskt sjuk?

Det råder det ingen tvivel om. Han har ju verkligen dränkt sig själv i sina lögner. Titta bara på honom. Han är så trovärdig.

Komik på hög nivå! men lite tragiskt ändå.

Klassas inte mytomani som en psykisk sjukdom?
Citera
2011-09-11, 11:38
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cal00

Jag vet av en äldre man som ljuger i samma stil som snubben i filmen, detta borde i allra högsta grad räknas som en psykisk sjukdom då det måste begränsa människans liv något oerhört.
Ens trovärdighet är viktig och blir man av med den så köper man inte tillbaka den med pengar.
Frågan är om det finns något "botemedel" mot mytomani?
Citera
2011-09-11, 11:38
Medlem
Gnodebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cal00

Jag läste psykologi A i gymnasiet och jag är nästan helst säker på att mytomani i grövre fall kan klassas som en psykisk sjukdom.
Hur som helst måste det ju vara något fel i skallen på en om man kräver självbekräftelse så mycket att man är tvungen att hitta på så mycket skit haha.
Men ja, riktigt jävla roligt är det.
Citera
2011-09-11, 11:42
Medlem
Gnodebs avatar
kan tillägga att jag läste ( på wikipedia dock ) att mytomani i sig inte är en psykiatrisk diagnos. ändå leder det ofta till narcissism och schizofreni bla.
Citera
2011-09-11, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Jag vet av en äldre man som ljuger i samma stil som snubben i filmen, detta borde i allra högsta grad räknas som en psykisk sjukdom då det måste begränsa människans liv något oerhört.
Ens trovärdighet är viktig och blir man av med den så köper man inte tillbaka den med pengar.
Frågan är om det finns något "botemedel" mot mytomani?

Det måste vara en psykisk sjukdom. Känns inte som att folk ljuger så här överdrivet för att visa upp sig eller något.

Trovärdighet är något man gör sig förtjänt av, håller med. Inte ens pengar kan köpa det.

Jag har ingen aning, kanske någon terapi där man får snacka med mytomanen och få den att inse att h*n lever i en lögn? Vet inte. :P
Citera
2011-09-11, 11:45
Bannlyst
Citat:
Jag läste psykologi A i gymnasiet och jag är nästan helst säker på att mytomani i grövre fall kan klassas som en psykisk sjukdom.
Hur som helst måste det ju vara något fel i skallen på en om man kräver självbekräftelse så mycket att man är tvungen att hitta på så mycket skit haha.
Men ja, riktigt jävla roligt är det.

Haha, det är helt galet hur man kan ljuga såhär. Inser man inte själv att man kryddar ALLDELES för mycket och tror på sina egna lögner så kan man inte vara frisk. Ingen normal människa skulle ljuga så överdrivet.

Har något att skratta åt nu...
Citera
2011-09-11, 11:52
Medlem
Gnodebs avatar
tror ni att detta skulle hjälpa mån tro?
http://harrypotter.wikia.com/wiki/Veritaserum
Citera
2011-09-11, 12:01
Bannlyst
Citat:
tror ni att detta skulle hjälpa mån tro?
http://harrypotter.wikia.com/wiki/Veritaserum

Haha, synd att det inte finns på riktigt.
Citera
2011-09-11, 12:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Det är ju en mytoman! Dom försöker ju bara se om omvärlden går på deras lögner för att då blir dom tillfredställda eller nåt liknande
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in