Citat:
Ursprungligen postat av ntovbg
Tare lugnt, detta är inte ytterligare en jag-ska-livet-av-mig-tråd.
Men jag tänker på det mycket, flera gånger om dagen. Jag har hamnat i en jävla ekonomisk kris efter att myndigheter och diverse skit spelat plockepinn med mitt liv. Jag har ofta lust att ta livet av dom som satt mig i skiten och därefter ta mitt liv eller bara Breivika loss.
Jag har en underbar flickvän, en mor och en syster som får mig att inte ställa mig framför tåget dag efter dag men jag är rädd för mig själv att dessa personer en dag inte lyckas stoppa mig. Jag är inte rädd för att dö men jag vill inte göra mina nära illa så jag låter bli.
Min fråga är nog vad i helvete ska jag göra för att vilja leva med ett leende på läpparna? Jag är ekonomiskt knullad och socialt handikappad.
Ja!.
Men har du en flickvän, en mor och en syster som stöttar dig, vad behöver du mer?
Skitsamma om du har ekonomiska problem, starta om på noll. Prata ut? förutom din familj så har du dessutom en annan, som kan stötta dig. Och så¨socialt handikappad är du inte, nu när du har en flickvän.
Jag vet..av det du skriver så låter det inte värt att dö. Så länge du har folk som känns det inte så värt.
Jag är i samma sits som du. Förutom att jag inte har en person jag kan prata med. Min familj är en vanlig relation, men snart kommer en stor tillit att försvinna så jag kan ej prata. Och jag är rädd för att dö.
Ja....jag vet inte...känns inte värt att dö i ditt fall, även om du inte kan gå runt med ett leende på läpparna. Jag önskar jag hade relationer som du, hade inte velat dö flera gånger om per dag.