Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Sålde nyligen min xc70, den lyckligaste dagen i mitt liv på många sätt.
Jag skrev tydligt i annonsen vad som var gjort och vilka fel och brister den hade. Många bilder, även detaljer och skavanker. Bilden hade många fel, lyckades sälja den med motorelektroniklampan och abs-lampan tänd, trasig blinkerslykta och supertaskig hjulinställning. Dessutom målarfärg på skinnsätet.
De nya ägarna kommer att få problem vid nästa besiktning...
Men i och med att man skriver upp allt i annonsen så kan man lägga till att allt står i annonsen och vill man veta mer är det bara att komma.
En V70 t5 kan jag tänka mig är svårsåld, speciellt om det gått en bit och är lite glapp i länkarmar och leder. Försäkringen på t5 är svindyr och eventuella fel är svåra och dyra att fixa. Det får kanske den medvetne svenske bilköparen att dra sig tillbaka.
Stötte på en "turkiburk" som skulle kränga en trasig bil åt mig. Jag åkte 10 mil för att se på den och när jag kommer fram (Inte hem till turkiburken, han skulle visa upp den på en parkering inne i stan. Lät seriöst!) ser jag en som kommer i bilden och det bara rinner vatten om den, när han öppnar dörren rinner det ännu mer vatten. Direkt från tvätten? Men varför rann det så jävligt från trösklarna?
När jag startar den visar det sig att fläkten bara går på högsta fart. Jag öppnar huven, en dammig motor men jag ser direkt en ren fläck. Luftmassemätaren. Ren och fin, men inte inkopplad! Sladden hängde på sidan och när jag kopplade in den så började bilen gå som en kratta och nästan stannade. Han hade naturligtvis "fixat" med LMM´en så han inte skulle behöva byta den. Klassiskt bilhandlartrick. Det tar en stund innan motorlampan tänds! Jag påtalade detta men han visste "ingenting", visste inte ens vad det var för något.... Ja tjena! Men mig lurade de inte.
Hade blatten skrivit upp allt i annonsen hade jag inte åkt, men däremot kanske någon som struntat i defekterna hade kommit och de hade fått den såld. Nu ligger den fortfarande kvar på blocket.
Så, skriv upp ALLT!
har åkt på en liknande nit, åkte iväg för länge sen typ 12-13 mil och kollade på en riktig "pärla" .
Annonsen beskrev en skitfin bil på alla sätt och vis.
När jag skulle provköra den så " eyh du, bara en sak. ett konstigt ljud. men ingen fara, glömde säga"
Då var det en totalkass drivknut, vid gaspådrag så kändes det som framvagnen lossnade från resten av bilen.
Men men. Ska börja skriva lite mer seriösa annonser