• 1
  • 2
2011-09-11, 02:49
Medlem
har min volvo v70 t5 ute på annons nu.
jag blir snart rasist lr kör bilen ut från ett stup.
det ringer sjuka miffon hela tiden och snackar så jävla mycket skit.
anledningen till att jag skriver nu mitt i natten är för att en kioskturk ringde och väckte mig.
Är det inte kioskturkar så är det självutnämda gubbexperter som babblar på.

Har två andra bilar som jag ska sälja nu, en audi a4 1.8t och en golf gti.

Hur fan skriver man en annons lr tacklar alla miffon på smidigast sätt?

hur gör ni när nu säljer bilar?
Citera
2011-09-11, 03:01
Medlem
-mollen-s avatar
Plocka bort ditt telefon nr och låt dom som är intreserade maila namn och nr så kan du i lugn och ro sitta och välja själv vem du vill ringa upp och prata med. gör klart i annonsen vad som gäller och inte gäller. Berätta så mycket som möjligt om bilen i annonsen.
Citera
2011-09-11, 03:37
Medlem
-Mystics avatar
Det som -mollen- skriver är mycket bra. Du ska också vara ärlig!
Citera
2011-09-11, 20:22
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Sätt rätt pris direkt. Då ringer svenskarna. Sätter du för högt pris för att kanske kunna krama ut ett par extra tusenlappar ringer bara prutande blattar.

Sen ska du givetvis inte sätta ut ditt riktiga nummer utan köp ett kontantkort och sätt i en gammal telefon som du har på när du vill svara.
Citera
2011-09-11, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -mollen-
Plocka bort ditt telefon nr och låt dom som är intreserade maila namn och nr så kan du i lugn och ro sitta och välja själv vem du vill ringa upp och prata med. gör klart i annonsen vad som gäller och inte gäller. Berätta så mycket som möjligt om bilen i annonsen.

bra tips. tack.

skriver alltid korta kassa annonser som bara bjuder in idioter.
Citera
2011-09-11, 21:13
Medlem
Skriv tydliga informativa annonser där man inet utelämnar så mycket som kan frågas om, ringer de sen bara om pris är det lätt löst och minskar antalet kontakter...

Sen ska du hålla dig borta från att sälja bilar under 75-100k där under har jag märkt att mer löst folk hör av sig med de mest suspekta förslag...
Citera
2011-09-11, 21:34
Medlem
ikaros2008s avatar
Sålde nyligen min xc70, den lyckligaste dagen i mitt liv på många sätt.

Jag skrev tydligt i annonsen vad som var gjort och vilka fel och brister den hade. Många bilder, även detaljer och skavanker. Bilden hade många fel, lyckades sälja den med motorelektroniklampan och abs-lampan tänd, trasig blinkerslykta och supertaskig hjulinställning. Dessutom målarfärg på skinnsätet.

De nya ägarna kommer att få problem vid nästa besiktning...

Men i och med att man skriver upp allt i annonsen så kan man lägga till att allt står i annonsen och vill man veta mer är det bara att komma.

En V70 t5 kan jag tänka mig är svårsåld, speciellt om det gått en bit och är lite glapp i länkarmar och leder. Försäkringen på t5 är svindyr och eventuella fel är svåra och dyra att fixa. Det får kanske den medvetne svenske bilköparen att dra sig tillbaka.

Stötte på en "turkiburk" som skulle kränga en trasig bil åt mig. Jag åkte 10 mil för att se på den och när jag kommer fram (Inte hem till turkiburken, han skulle visa upp den på en parkering inne i stan. Lät seriöst!) ser jag en som kommer i bilden och det bara rinner vatten om den, när han öppnar dörren rinner det ännu mer vatten. Direkt från tvätten? Men varför rann det så jävligt från trösklarna?

När jag startar den visar det sig att fläkten bara går på högsta fart. Jag öppnar huven, en dammig motor men jag ser direkt en ren fläck. Luftmassemätaren. Ren och fin, men inte inkopplad! Sladden hängde på sidan och när jag kopplade in den så började bilen gå som en kratta och nästan stannade. Han hade naturligtvis "fixat" med LMM´en så han inte skulle behöva byta den. Klassiskt bilhandlartrick. Det tar en stund innan motorlampan tänds! Jag påtalade detta men han visste "ingenting", visste inte ens vad det var för något.... Ja tjena! Men mig lurade de inte.

Hade blatten skrivit upp allt i annonsen hade jag inte åkt, men däremot kanske någon som struntat i defekterna hade kommit och de hade fått den såld. Nu ligger den fortfarande kvar på blocket.

Så, skriv upp ALLT!
Citera
2011-09-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Sålde nyligen min xc70, den lyckligaste dagen i mitt liv på många sätt.

Jag skrev tydligt i annonsen vad som var gjort och vilka fel och brister den hade. Många bilder, även detaljer och skavanker. Bilden hade många fel, lyckades sälja den med motorelektroniklampan och abs-lampan tänd, trasig blinkerslykta och supertaskig hjulinställning. Dessutom målarfärg på skinnsätet.

De nya ägarna kommer att få problem vid nästa besiktning...

Men i och med att man skriver upp allt i annonsen så kan man lägga till att allt står i annonsen och vill man veta mer är det bara att komma.

En V70 t5 kan jag tänka mig är svårsåld, speciellt om det gått en bit och är lite glapp i länkarmar och leder. Försäkringen på t5 är svindyr och eventuella fel är svåra och dyra att fixa. Det får kanske den medvetne svenske bilköparen att dra sig tillbaka.

Stötte på en "turkiburk" som skulle kränga en trasig bil åt mig. Jag åkte 10 mil för att se på den och när jag kommer fram (Inte hem till turkiburken, han skulle visa upp den på en parkering inne i stan. Lät seriöst!) ser jag en som kommer i bilden och det bara rinner vatten om den, när han öppnar dörren rinner det ännu mer vatten. Direkt från tvätten? Men varför rann det så jävligt från trösklarna?

När jag startar den visar det sig att fläkten bara går på högsta fart. Jag öppnar huven, en dammig motor men jag ser direkt en ren fläck. Luftmassemätaren. Ren och fin, men inte inkopplad! Sladden hängde på sidan och när jag kopplade in den så började bilen gå som en kratta och nästan stannade. Han hade naturligtvis "fixat" med LMM´en så han inte skulle behöva byta den. Klassiskt bilhandlartrick. Det tar en stund innan motorlampan tänds! Jag påtalade detta men han visste "ingenting", visste inte ens vad det var för något.... Ja tjena! Men mig lurade de inte.

Hade blatten skrivit upp allt i annonsen hade jag inte åkt, men däremot kanske någon som struntat i defekterna hade kommit och de hade fått den såld. Nu ligger den fortfarande kvar på blocket.

Så, skriv upp ALLT!

har åkt på en liknande nit, åkte iväg för länge sen typ 12-13 mil och kollade på en riktig "pärla" .
Annonsen beskrev en skitfin bil på alla sätt och vis.
När jag skulle provköra den så " eyh du, bara en sak. ett konstigt ljud. men ingen fara, glömde säga"
Då var det en totalkass drivknut, vid gaspådrag så kändes det som framvagnen lossnade från resten av bilen.

Men men. Ska börja skriva lite mer seriösa annonser
Citera
2011-09-12, 22:23
Medlem
Det är ett elände att sälja bil, jag hatar det.
Jag sätter inte ut tel.nr utan de som bemödar sig att maila bör vara någorlunda seriöst intresserade och då kan de få mitt tel.nr.
Det är möjligt att jag tappar några seriösa spekulanter som blir vansinniga om det inte finns något tel.nr....men metoden sparar mig en massa lidande.
Citera
2011-09-13, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biogas
Det är ett elände att sälja bil, jag hatar det.
Jag sätter inte ut tel.nr utan de som bemödar sig att maila bör vara någorlunda seriöst intresserade och då kan de få mitt tel.nr.
Det är möjligt att jag tappar några seriösa spekulanter som blir vansinniga om det inte finns något tel.nr....men metoden sparar mig en massa lidande.

Jag har snarare märkt motsatsen...det är jäkligt många oseriösa som kastar iväg ett mail, det tar under tio sek och man behöver inte ha kontakt med någon vilket gör det enkelt, visst det ringer endel skumma typer också och det är bökigare att bli av med dem, men det kan bli väldigt många mail också..
Citera
2011-09-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Jag har snarare märkt motsatsen...det är jäkligt många oseriösa som kastar iväg ett mail, det tar under tio sek och man behöver inte ha kontakt med någon vilket gör det enkelt, visst det ringer endel skumma typer också och det är bökigare att bli av med dem, men det kan bli väldigt många mail också..

Förvisso.....men det är lättare att ignorera mail än att ständigt bli störd av telefonen
Citera
2011-09-16, 11:10
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biogas
Förvisso.....men det är lättare att ignorera mail än att ständigt bli störd av telefonen

Man ser ju ganska snabbt vilka mail som är seriösa och det är lättare att sålla bland dem än bland de 10 som ringer in på en halvtimme och vill pruta.

Jag brukar också undvika annonser där det står att man skall ringa och att de har lånad mail. Det brukar betyda att det är en invandrare som håller sig långt från sanningen när de beskriver bilen..

Sen undvikar jag också annonser där bilnumret inte anges för det brukar tyda på att man har något att dölja.. Förvisso vill man kanske vara anonym, men sälja en bil anonymt verkar alltid lite skumt.
Senast redigerad av Megaforce 2011-09-16 kl. 11:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in