2011-09-10, 22:04
Medlem
Calypso-Rektums avatar
Hej

Jag har en fundering angående min Land Camera 1000, när jag tar bilder (av märket Artistic Z) så kommer dom ut helt svarta/blanka. Hur gör man för att få synliga foton? Filmen gick ut 09/09 men det borde väl inte vara problemet? Hade uppskattat snabba svar! Tack för förhud
Citera
2011-09-10, 22:10
Medlem
Calypso-Rektums avatar
Va i helvete... kollade på ett kort och nu är det ett öga som visas i högra hörnet på det, tråden tog en konstig vädningen nu, detta passar ju bättre det paranormala-forat.
Citera
2011-09-10, 22:24
Medlem
Filmen är med största sannolikhet förbrukad eller trasig. Det brukar resultera i blanka bilder då. Och det är ju heller inte så konstigt om filmen gick ut för två år sedan.
Citera
2011-09-10, 22:26
Medlem
Calypso-Rektums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kada
Filmen är med största sannolikhet förbrukad eller trasig. Det brukar resultera i blanka bilder då. Och det är ju heller inte så konstigt om filmen gick ut för två år sedan.

Okej jag förstår. Men hur förklarar du då att det kom ett öga på ena bilden??
Citera
2011-09-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calypso-Rektum
Okej jag förstår. Men hur förklarar du då att det kom ett öga på ena bilden??

Ta en bild på bilden med din iPhone eller liknande och lägg på http://imageshack.us. Omöjligt att svara på annars - kanske främst för att jag inte tror dig.
Citera
2011-09-10, 22:42
Medlem
Calypso-Rektums avatar
Citat:
Ta en bild på bilden med din iPhone eller liknande och lägg på http://imageshack.us. Omöjligt att svara på annars - kanske främst för att jag inte tror dig.

Saken är den att jag har ingen högkvalitativ kamera, försökte ta kort med mobilen men fotot blev helt svart. Den som bor i närheten av Umeå och vill se bilden får gärna komma, PMa för adress. Kalla mig troll eller vad som helst, söker ingen som helst bekräftan.
Citera
2011-09-10, 22:45
Medlem
Citat:
Saken är den att jag har ingen högkvalitativ kamera, försökte ta kort med mobilen men fotot blev helt svart. Den som bor i närheten av Umeå och vill se bilden får gärna komma, PMa för adress. Kalla mig troll eller vad som helst, söker ingen som helst bekräftan.

Lägg fotot på ett bord. Tänd en lampa så att du får ljus. Rikta mobilen mot fotot och knäpp en bild. Om bilden blir otydlig - håll mobilen närmare. Det kan omöjligt bli helt svart. Eller är "filmen" i mobilen också förbrukad?
Citera
2011-09-10, 23:22
Medlem
Calypso-Rektums avatar
Citat:
Lägg fotot på ett bord. Tänd en lampa så att du får ljus. Rikta mobilen mot fotot och knäpp en bild. Om bilden blir otydlig - håll mobilen närmare. Det kan omöjligt bli helt svart. Eller är "filmen" i mobilen också förbrukad?

Ja det var ju just det jag gjorde men bilden är ju helt svart som du förstår så att ögat just inte syns.
Citera
2011-09-11, 00:19
Medlem
Citat:
Ja det var ju just det jag gjorde men bilden är ju helt svart som du förstår så att ögat just inte syns.

Det går att ljusa upp i Photoshop. Lägg bara ut bilden så ska jag kika på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in