2011-09-10, 18:17
Medlem
jag har den senaste modellen av en mac mini och jag har en extern hårddisk, jag kan flytta filerna från den externa till min mac men inte tvärtom och jag kan inte radera filer på den externa, men allt på ett vanligt usb minne går bra
Citera
2011-09-10, 18:20
Medlem
Vilket filsystem har den externa disken?

Är det NTFS så kan nog (jag är inte hundra på det) OS X läsa men inte skriva vilket förklarar varför det fungerar som det gör för dig.
Citera
2011-09-10, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ety99
jag har den senaste modellen av en mac mini och jag har en extern hårddisk, jag kan flytta filerna från den externa till min mac men inte tvärtom och jag kan inte radera filer på den externa, men allt på ett vanligt usb minne går bra

Det är för att din hårddisk är NTFS formaterad och ditt USB minne är FAT eller FAT32 formaterad.
Du får antingen formatera om din hårddisk eller skaffa tredjepartsprogram som stödjer skrivning till NTFS partitioner.
Citera
2011-09-10, 18:22
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ety99

Du får kolla vilket format den externa är formaterad i, vilket antagligen är NTFS.

Och isf behöver du t.ex. Mac NTFS-3G (http://www.macupdate.com/app/mac/24481/ntfs-3g)
Citera
2011-09-10, 18:22
Medlem
soers avatar
Jag antar att du redan har kollat att det inte är NTFS på externa disken så det måste ju vara något annat fel. Testa med en annan Mac, om det inte fungerar där heller så är det fel på disken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in