2011-09-10, 10:17
Medlem
Vet inte rikigt i vilken kategori jag ska fråga detta men jag testar här..

Jag håller på göra egen sockerpasta till en tårta, det står att man kan smaksätta med vaniljessens men det finns inte och köpa på någon affär här så jag undrar..kan man använda vaniljsocker istället?
Citera
2011-09-10, 10:21
Medlem
Beställ på nätet eller använd vanlijstång. Vaniljessens innehåller inte socker.
Men antagligen vill du inte ha svarta prickar i tårtan
Citera
2011-09-10, 11:00
Medlem
det går att smaksätta med vad som helst ....rosvatten,fast då får man ta lite extra florsocker. cacao...pistage,citronella.....bara att man kollar så att man ev tillsätter mer "tort" om man har haft i nått "vått". rekomenderar inte att köpa dr oetker(?) för den är väldigt grynig. lycka till
Citera
2011-09-10, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gotlaborgare
det går att smaksätta med vad som helst ....rosvatten,fast då får man ta lite extra florsocker. cacao...pistage,citronella.....bara att man kollar så att man ev tillsätter mer "tort" om man har haft i nått "vått". rekomenderar inte att köpa dr oetker(?) för den är väldigt grynig. lycka till
citronella eller cedroolja är fint Blir frisk smak och pastan blir inte så jätte söt, så bra tips!
Citera
2011-09-10, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jessica1986
Vet inte rikigt i vilken kategori jag ska fråga detta men jag testar här..

Jag håller på göra egen sockerpasta till en tårta, det står att man kan smaksätta med vaniljessens men det finns inte och köpa på någon affär här så jag undrar..kan man använda vaniljsocker istället?

Köp en vaniljstång (kryddhyllan - finns nästan garanterat också hos småhandlare) och koka din egen.
Citera
2011-09-10, 11:13
Medlem
Tack för alla bra tips =)

Jag struntade i smaksättning den här gången, tårtan ska vara till sonens kalas som är imorgon och jag trodde att det sulle gå köpa på typ ica. Får beställa smaksättning till nästa gång istället =)

Sonen vill mest att tårtan ska likna ett monster, han bryr sig nog inte om att den smakar mycket socker..han gillar knappt tårta egentligen haha det var mest för min egen skull =P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in