Citat:
Ursprungligen postat av Jahaudu
Fyndigt, där fick du allt till det!

Vill du att jag ska utveckla min halvkassa formulering?
De flesta i huset vistas i trappen eller hur. Jag hade rökt inne i ca ett halvår, när jag en dag mötte en granne som sa till mig att han kunde känna cannabislukten från mitt hem. Då kan jag ju bara gissa hur många andra som luktat röken innan någon slutligen konfronterade mig.
Det är den svenska mentaliteten, tänker jag (jo, jag är själv svensk). Man har många negativa åsikter om mycket och andra, men vågar inte säga det till personen det gäller. Så man ringer hyresvärden, polisen eller nåt..
Jag röker för övrigt alltid utomhus nu, respekterar min grannes åsikt.
Det var inte meningen att vara så där uppkäftig som alla verkar vara till varandra på flashback pga liten flashback kuk. Jag brukar inte hänge mig åt sådant ociviliserat uppförande, anmärka på ord etc..., du förstår att jag utgår från att människor är idioter om de inte klarar av att resonera på en vettig nivå. Det var rakt snack från min sida direkt nu.
Åter till sakfrågan. Personligen, är det här med rökande, väldigt obehagligt för alla som inte röker, oavsett om det är tobak eller vad det än nu må vara.
Tex, jag satt och käkade en salad i solskenet vid en hamn full av bänkar längs kanten. Då dyker det upp en tjej bredvid på nästliggande bänk och tänder en cigg, när jag sitter och käkar sallad.
Jag vet inte, men är man helt pantad i huvudet som gör en sådan sak eller vad är det som är fel i huvudet? Hon kunde lika bra sitta och skita. Lika oaptitligt hade det varit. Jag tycker det är helt obegripligt, att rökare i allmänhet är sådana svin och helt oförstående till sin närmiljö.
Det är väl solklart, vill man hålla på med saker som stinker, skit får man väl göra det, där ingen behöver lukta på det. Det är väl solklart egentligen... Jag förstår inte, vad som skulle vara svårt att förstå.
Det är precis lika obegripligt när folk tänder sina grillar...., jag tände en grill varje dag i somras, blå/grå rök och det stinker skit hur långt som helst(villa långt ute på skärgården inga grannar). Och i storstan, så tänder alla grannar en varsin grill... det är ju egentligen sanslöst det med... även om det inte stinker lika mycket skit som tobak.
Så till TS, acceptera inte, att någon förpestar din närmiljö, agera på alla tänkbara sätt. Rådet är dock att hålla dig ifrån knarkare, de kan vara labila och du vet aldrig vad sådana hittar på...