Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-09, 20:15
  #1
Medlem
Vivvis avatar
Häromdagen hände nåt skumt med datorn.
Och nu kan jag inte längre högerklicka för att tex. ta egenskaper eller skapa nya mappar.
Det fungerar dock innuti vanliga mappar..men skrivbordet är helpt CP:

Hjälp snälla
Citera
2011-09-09, 20:21
  #2
Medlem
welcometorealitys avatar
Ändra tillbaka datorn ,då det funkade med hjälp av systemåterställning d.v.s datum tillbaks.
Citera
2011-09-09, 20:24
  #3
Medlem
Vivvis avatar
Testade, men det verkade ha blivit ännu värre.
Det är precis som om det ligger ett filter över skrivbordet. Datorn står bara o tänker hela tiden. Man kan inte klicka på några vanliga ikoner på skrivbordet heller.
Citera
2011-09-09, 21:43
  #4
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trupert
lägg upp loggen här.
Inte helt smart uppmaning, eftersom detta subforum avhandlar frågor kring Windows-operativ och det finns ett dedikerat forum för datorvirus och skadlig kod, där loggar kan laddas upp och granskas.
Citera
2011-09-09, 23:12
  #5
Avstängd
ikosaedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivvi
Häromdagen hände nåt skumt med datorn.
Och nu kan jag inte längre högerklicka för att tex. ta egenskaper eller skapa nya mappar.
Det fungerar dock innuti vanliga mappar..men skrivbordet är helpt CP:

Hjälp snälla
1. testa ladda ner malwarebytes och scanna med den för att se om du har fått något virus.

2. gjorde du något speciellt som gjorde att du inte längre kunde högerklicka? har du till exempelt installerat någon ny programvara/hårdvara nyligen?
Citera
2011-09-12, 09:50
  #6
Medlem
du har inte ändrat någon inställning för musen eller styrplattan?
Citera
2011-09-13, 10:12
  #7
Medlem
Vivvis avatar
Det enda jag vet att jag nyss tagit hem är Bukkit server till Minecraft...men det har jag gjort på den andra datorn bredvid oxå och den är helt ok.
Det hela har slutat i en ominstallation av Windows 7 nu föresten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback